FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
ngn som har erfarenhet av försäljning via Sedo?
Har ett antal domäner hos dem som är till salu men missat att sätta ett lägsta pris på en del av dem. Nu så har det kommit ett bud på ett men tycker att det är för lågt, då jag såg att Sedo tar ut 100Euro. Har nu försökt att läsa mig till hur man går tillväga för att höja budet men om jag lägger ett eget högrebud vad händer då? Såg att det var bindande. Blir mitt högre bud "ev, vinnande" belastat med provision till Sedo? Tacksam för svar. Senast redigerad av Webbförvaltaren den 2010-01-25 klockan 21:16 Anledning: Rättat |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du skrev "auktionsförfarande", men jag passar på att fråga ändå. Är den på auktion, eller är det en vanlig försäljning som ngn gett bud på?
Och att lägga ett eget bud är inget jag rekommenderar. Dom kollar givetvis ip, och sen så är buden bindande, och skulle du inte betala så spärrar dom kontot (det var så förr iallafall). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Ok ser att det finns 3 alternativ att klicka på.
Acceptera budet Buda själv Starta auktionen Blir nog att jag startar auktionen..det får bli lite lärpengar tills nästa gång. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Självklart skall du lägga ett motbud.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Visst jag kan lägga ett motbud men som jag förstår det hela så kostar det från 100Euro
och upp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sedo tar 10% (eller minst 100 €/$/£) av köpesumman när det gäller .se-domäner. Inte mer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Okej, finns det ngn mini/max nivå hur bugivningen ökar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kostar inget att lägga motbud, det är 100 Euro vid avslutat köp de tar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ok, tar tillbaka det jag skrev. Det blev en aning missuppfattning här. Du syftade på att man ska kontra budet med ett högre bud för sin domän.
Och precis som eng3l skrev så kostar det inget att kontra sitt bud. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|