FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan!
Vi startade en ny webbtjänst för ungefär en vecka sedan. Allt gick som smort tills vi började dra in lite mer trafik. Nu är sidan så seg att man inte kommer in på den alls vid vissa tider under dagen. När man väl kommer in är det oftast väldigt segt, detta måste åtgärdas fort då det skrämmer bort våra besökare. Vi har just nu runt 1000 unika besökare dagligen, det borde ändå ett vanligt webbhotell klara av? Jag antar att det har något med våra script att göra. Jag hittade något på felmeddelandeloggen som såg intressant ut: mod_fcgid: can't apply process slot for: 'url' Efter lite googlande så kom jag fram till att det är fastCGI som de va error på, den får inte öppna en ny process. Någon på wn som har stött på samma fel? Hur löste ni det? Vi är tacksamma för all hjälp angånde detta. Mvh Jimmy Bergstedt www.snyggis.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vilket webbhotell är det?
Hur många sidvisningar? Det är ju skillnad på om 1000 unika laddar en sida var eller om de laddar 100 sidor var. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kontakta ditt webbhotell, dom borde kunna hjälpa dig förklara varför det inte är som det ska. Eller åtminstone peka dig i rätt riktning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
om dom är ovilliga att fixa problemet så byt hotell eller hyr något kraftfullare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det ser ut som om du ligger på Binero, det där fixar dom säkert till om du pratar med dom.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Ja precis vi ligger på Binero, kontaktade dom och det visade sig att en hemsida som låg på samma server som oss drog en hel del trafik, det gjorde att de andra sidorna blev sega. Nu flyter det på igen även om våran trafik ökar stadigt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ja det där är alltid ett problem när webbhotell inte kör många klustrade servrar, de flesta kör en och en server och om ett webbkonto klantar till det går hela burken ner.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|