FAQ |
Kalender |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej.
Jag representerar en klient som äger domänerna: taxiutbildning.nu taxiprov.org mc-kort.com motorcykelkorkort.se eu-moppe.se Jag har rekommenderat honom att sälja dessa då han inte behöver dem längre, men jag är osäker på hur mycket de kan tänkas vara värda och hur jag går tillväga för att sälja dem till bästa möjliga pris. Jag kan tänka mig att då domänerna bara är intressanta för ett fåtal, att man skulle kontakta de företag som sysslar med t.ex. taxiutbildning och erbjuda dem att bjuda via missdomain.se om de är intresserade. Är det rätt sätt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Säljer du domänerna eller vill du bara har råd kring hur du ska sälja dem?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
förlåt om jag var otydlig. domänerna är till salu. min klient vill sälja dem.
jag ber också om råd och insikter om hur jag ska gå tillväga för att sälja dem till högsta möjliga pris, då detta är totalt nytt för mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kanske låter lite elakt, men att både sälja dom och be om råd om att få ut så mkt som möjligt, på samma plats dessutom, är nog ganska dumt.
Ingen köpare vill väl se hur andra trissar upp priset ännu mer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag ska hjälpa dig, de är värda exakt 50kr tillsammans.
PMa mig så köper jag dem omgående. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Nykomling
|
50 spänn för alla domännamn, det låter som hittat... bravo.
jag trodde WN var ett nätverk för webmasters, där man kunde fråga om råd om saker som detta, men jag kanske postade i fel forumavdelning. om ni slutar se till er själva och kan dela med er lite av era erfarenheter istället kunde ni berätta vad man kan göra som försäljare av ett domännamn. och det kan tilläggas att jag tror inte WN är platsen för att sälja dessa domännamn, utan jag är här för att be om råd. Senast redigerad av Paul den 2010-01-04 klockan 01:52 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Eftersom tråden postas i kategorin "Köp & Sälj" så är detta en ren köpmarknad. Här gäller hård konkurrens och det spelar ingen roll om man är webmaster eller dagisfröken; självklart vill man ha domäner och sajter för så lite pengar som möjligt.
Att be om råd här är lite som att sätta en "Välj pris själv"-skylt på dina produkter du säljer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
jag fattar. jag postade i fel avdelning och har bett om att flytta tråden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|