FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
det finns en stor, nybyggd arena som heter Arena Vänersborg. Jag råkar vara ägare av domänen arenavanersborg.se Har någon bra idéer på vad man kan använda denna domän till? Ej försäljning, utan vill ha ett projekt som kan generera inkomster. Filibastis |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Eftersom Vänersborg har drygt 20k invånare, blir det nog svårt att generera inkomster på en sådan domän. Betydelsen av ordet Arena gör väl att du kan lista aktuella händelser så som evenemang och arrangemang i stan. Hur du gör pengar på det, överlåter jag till dig.
Alternativt ge domänen till arenaföretaget. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns inget värde i det. Ge bort domänen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Instämmer, den är tämligen värdelös. Vill du tjäna pengar så får du nog in mer på att samla tomburkar.
Rent generellt så gäller det att du inte tjänar pengar på att registrera en domän och sedan försöka hitta på något användningsområde. Ta fram en bra idé och affärsplan och utgå från det istället så kommer det gå betydligt bättre.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-01-02 klockan 19:19 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
samma här, ge bort den
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har faktiskt erbjudit den till arenan, mot enda villkoret att de någonstans där inne sätter upp en skylt med reklam för Barncancerfonden. Arenan var dock inte intresserade av en sådan deal.
Tror givetvis inte att jag blir miljonär på domänen, men något bra användningsområde finns säkert ändå. (jag har förresten inte köpt den bara sådär, utan den användes initialt i opinionssyfte) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Då var den inte ens värd en god gärning som en skylt till förmån för barncancerfonden. Det var än mindre, än det lilla jag trodde.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
förläng den inte så sparar du pengar nästa år..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
http://www.expressen.se/ekonomi/1.18...or-kronofogden Sen är väl risken att någon sponsor går in och sen döps den om till Nordea Arena, IKEA Arena eller liknande... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hmm, var den inte till salu förut? Länk
|
|||