FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
(PHP) Jag har för avsikt att sälja produkten/dokument och andra tjänster med DIBS Visa-kort mm. Jag kommer låta köparen förslagsvis välja ett dokument, och sedan göra köpet med en popupfunktionalitet hos DIBS betallösning. Fråga: Hur kan jag göra så att dokumentet endast kan nås när det är köpt. Jag antar jag får accept från DIBS. Så ska jag leverera det som automatiskt mail med bilaga? Eller någon som har annat förslag? Och hur är den logiska och tekniska lösningen, tack. God fortsättning på 2010. / Tony Senast redigerad av TonyL den 2010-01-01 klockan 15:49 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Skapa en nyckel som du skickar med till en php-fil.
Tex. www.example.se/download.php?doc=minfil.pdf&key=<nyckel>&buyer=<kö parens epost> Nyckeln skapas när köpet är genomfört. Det kan vara allt från transaktions id mm. Filerna sparas utanför webbkatalogen eller i en katalog som är spärrad från åtkomst utanför. Download.php läser in filen som skall laddas ned. PHP-kod:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Om de hade varit wordpress motor kunde du använda wp commerce, där man man välja att få ladda ner en eller flera filer när har betalt via t.ex. Paypal
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tack, var lite avancerad kod. Variablerna: $filnamn (Löser med att fråga databasen eller adressfältet,typ?) $sokvag_till_filen (Mer av hårdkodad natur?) Tack för bra tankar och teknik, ska testa lite senare, när tid finns. Återkommer. Tack! Tony |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
$sokvag_till_filen är var filen existerar på webbservern. Koden behöver rättas på 3:dje raden, det skall inte vara $filnamn där, utan $sokvag_till_filen istället. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|