FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tjena!
har sett många hemsidor som refererar till firefox, även om man frågar andra. visst kan förstå att den är bra gjord på att lära rätt på hemsidornas källkod men den har ju fan fler buggar och säkerhetshål än IE ![]() själv sitter jag med chrome och har inte fått information någonstanns om säkerhetshål mm och chrome läser av alla hemsidor minst lika bra som firefox, ser ingen skillnad där. en bonus är ju att chrome är snabbare med även snabbare uppstart. Dels har även chrome utvecklat frame för IE, smart gjort för att öka hastighet och säkerhet för Jag vet att många gillar firebug och alla insticksmoduler, men vad har tex vanliga surfare eller "familjedatorn's" människor för användning av firefox, själv kan jag anse att det är det sämsta valet för dem... rätta mig om jag har fel. Tyvärr har jag fått hål i huvudet så kan inte referera till sajter som refererar till ff, men kommer ihåg att jag sett ett antal webbyrå's som gör detta. Vill höra vad ni andra har att säga. //Philip Andersson! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Firefox är OpenSource rakt igenom.
Chrome är Googles variant av Chromium (källkoden), där Chromium är Googles variant av Apples Webkit. Firefox må ha många säkerhetshål, hur snabbt fixas dom inte om man jämför med Google Chrome, MSIE? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
De flesta "vanliga" surfare jag känner, det vill säga sådana som inte arbetar med internet på något vis, anser att Firefox är bättre än IE. Det är möjligt att Chrome kan slå igenom på allvar men tror det dröjer och jag är tveksam. Jag gillar inte tanken att använda en produkt från Google på det viset. Jag förstod inte riktigt vilka fördelar du menar en "vanlig" surfare skulle ha med Chrome gentemot Firefox?
Som Jonas påpekat så brukar Firefox vara mycket snabba med att fixa till säkerhetshål. Självfallet är det inte lika intressant att utnyttja säkerhetshål i Chrome om den inte används av särskilt många...
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2009-12-27 klockan 22:26 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Allting renderas bättre i firefox än alla andra webbläsare. Att du har hört att firefox har flera buggar än IE... Dom vännerna ska du nog inte lita på särskilt mycket. IE6 hade över 120 kända kritiska säkerhetshål etc.
Chrome har inte lyckats leverera något annat än huvudvärk hittills. Den webbläsaren som kommer närmast Firefox 3.5 är Opera 10 i rendering etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Fast poängen med vad jag menade var inte att chrome är bäst av alla, jag syftade på ff gentemot alla andra, och varför dem flesta refererar till firefox med tex "Sidan stödjer inte IE6 AKA Internet Explore 6.0. Använd Firefox eller liknande nyare webbläsare." (citat från webbrelaterat) visst i detta sammanhang med webbrealaterat förstår jag dem nämner ff eftersom sidan är riktad mot "oss" inom webbranshen. Men alla mina kunder jag haft, som jag fått reda på deras val av webbläsare har varit egna företagare likaså privatpersoner som fortfarande suttit med IE6-7. Då jag även syftade på att jag sett många webbyrå's som referar till ff, målgruppen på webbyrån är oftast företag. vf inte referera till opera,safari? kanske en dåligt ställd fråga men det valet till ff har slått mig och undrar då vf alla refererar, en anledning till frågan är dock för jag hade tänkt referera till chrome, anledning? jo den för att jag jobbar i chrome och såsom jag bygger ser allting perfekt ut i chrome och vill dock även att dem flesta ska kunna se det som jag, visst ff renderar minst lika bra (om inte även bättre som draqir anser) men eftersom ff har alla sina buggar och säkerhetshål vill jag inte utse kunderna/besökarna för någon "fara". Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
IE äger allt. det kör alla retards och därför alla seriösa webbmasters också som vill se hur sidan renderas och funkar för sina retardbesökare...
FF är bra för retards man känner så de inte får virus o skit som man sen måste lägga tild på att ta bort åt dem ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hehe.. Det där var riktigt roligt. Ja, vi behöver alla IE.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hur mycket man än ogillar IE så kan man ju inte blunda för det faktum att väldigt många använder den. Som webbutvecklare tycker jag FF och Opera är väldigt lätta att göra sidor som visas korrekt i, till IE tvingas man (alltid) styla om sajterna med if-satser.
Chrome har så pass liten andel på mina sajter att jag inte ens gör mig besväret att kolla hur de ser ut i den läsaren. Förhoppningsvis funkar de skapligt för de få som använder Chrome. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |