FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Körde http://www.kaminskybuggen.se/domaintest/ testet och såg att de var dåliga saker på tapeten.
Tittat på denna äldre bulletin. http://www.microsoft.com/technet/sec.../ms08-037.mspx Och tittat i uppdaterings historiken och den tycks inte vara installerad på maskinen. De är 2008 x64 maskiner. Laddat ner manuellt och tittat men den säger att den inte är till för systemet. Citat:
Tittade på SocketPoolSize'en också, de stog på 2500. Lite lost in space. EDIT: På den ena NS får jag detta svar från www.kaminskybuggen.se/domaintest/ Är rekursiv, med slumpmässigt valda portar Den andra får jag detta svar från. Är rekursiv, utan slumpmässigt valda portar Testade att ändra SocketPoolSize på den andra till 10k och fick då detta. Är rekursiv, men verkar inte ha slumpmässigt valda portar Lustigt att de rapporterade olika från start då de är likadana maskiner och uppsatta på samma vis. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Ingen som kör 2008 som DNS'er eller är de ingen som administrerar sina egna DNS'er?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Har du en giltlig licens så ring MS support.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Är det inte värt 1500:- för att åtgärda ett fel? Det är nog fan mycket billigare än att ta sig tiden för att köpa in & installera en annan mjukvara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Handlar inte om pengarna, har premier avtal så man kan flytta SA incidenter in under de men ville lösa det på egen hand fast gick som sagt inte så bra.
Jonas, svaret låter drygare en vad det är, menade inget illa. StudioX, *Windows Server 2008 server core installation affected. For supported editions of Windows Server 2008, this update applies, with the same severity rating, whether or not Windows Server 2008 was installed using the Server Core installation option. Jag tog de som att de appliceras på samtliga då. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Måste erkänna att jag faktiskt inte förstod exakt hur dom menade. Jag tolkade det som att uppdateringen bara var tillgänglig på en servercore installation. Sen läste jag lite mer och då verkade det som den inte gällde alls på server core. Du säger att den gäller på båda :-)
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|