FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag har installerade ett Magento-tema åt några på ett webbhotell jag valde (vs-hs .com). Webbhotellet verkar hålla fin hastighet på sina servrar, men webbshoppen är ack så seg. Cache är aktiverat. Adressen är: http:// play man . vs hs . info (temporär adress, men det är likabra att den inte fastnar i sökmotorer ![]() Alltså är magento alltid segt, eller beror det på det specifika temat? Finns det något man kan göra? Tacksam för all input. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi kör en magento-shop på ret ro.se
Nu sitter jag på en ganska kass lina men jag får känslan av att vår shop är betydligt snabbare än din. Vi har anlitat iCommerce för installation och drift. Försökte kika på det lite själv innan men kom fram till att det krävs rätt mycket tid för att sätta sig in i hur man får magento någorlunda optimerat. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det finns Magento-specifik hosting som ökar prestandan avsevärt.
Kolla här: http://magebenchmark.sonassi.com Billigare och bättre än en driftleverantör som låser in en. Det är som en VPS, och du får SSH m.m. och prestandan du behöver för att köra Magento. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Första sidan går långsammare att ladda in än de följande, men de följande går hyggligt snabbt. Det tyder på att det är i mysql som det trögar. Första gången måste index mm laddas in i minnet. Blir det mer trafik ligger det kvar där och du har snabbare laddning hela tiden.
Jag jämför med mina Magento-sidor som ligger på egen server och de laddar ungefär som fabians, det vill säga helt ok snabbt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej. Det är inte aktuellt att anlita någon annan i nuläget. Men kan man alltså utesluta att det är temats fel? d.v.s. med rätt webbhotell och hyfsad trafik till sidan så kommer den att kunna bli ungefär lika snabb som fabians sida?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |