FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har drivit en e-butik i snart 18 månader. Från att ha varit total nybörjare är jag nu en erfaren nybörjare och några bitar börjar falla på plats. Men som kanske märks av mina inlägg har jag långt kvar till att kunna kalla mig endast erfaren. Här kommer en nybörjarfråga.
En sak som jag är lite förvånad över är hur beställningarna fördelar sig över ett dygn och per vecka. Enligt Kreditor är måndag bästa dagen och därefter avtar det. För mig är alla dagar fortfarande olika. Lördagar brukar vara sämst men plötsligt får vi massa beställningar en lördag. Enligt Kreditor handlar man på jobbet (alltså dagtid) vi kan ha mest beställningar på kvällen ena dagen och på morgonen andra dagen. Det som förvånar är att allt verkar ske så slumpartat. Beställningarna kommer i klump, en måndag kan vara jättebra, sedan måndagen efter så kommer inget på hela dagen och sedan fyra beställningar inom 10 minuter. Hur ser det ut för er? Ibland misstänker jag att butiken inte fungerar, att DIBS inte fungerar, att Kreditor inte fungerar etcetera men det är nog vanlig paranoia. Eller? |
||
![]() |
![]() |
|
|