FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tja!
Tänkte starta en Spotifytråd med diskussion kring allt möjligt, tänkte dra upp lite förslag på uppdateringar och undrar om någon annan tycker likadant (?). Ljudet på Spotifyreklam är grymt intensivt, med hörlurar får jag ont i varenda reklampaus och är tvungen att sänka men även när jag sänkt till max (innan de pausar reklamen*) så gör det ont. Kanske borde gå till en örondoktor istället för Spotify för det? hehe * Paus i reklamen. Spotify märker när du sänker på datorhögtalaren. Sjukt nice, undrar hur dom gjorde det. Dom ser dock inte om man stänger av ljudkortet. Toché! Reklam olika ofta. Nu som jag skriver sitter jag och lyssnar på lite Erik Hassle, har nu kört igenom 12 låtar i streck och har fått reklam mellan varannan låt. Lyssnar jag dock på nästan vad som helst annat så upplever jag reklam i var fjärde-sjätte låt. Ändå är alla låtar i snitt lika långa. Var beror det på? Popularitet? Osmidig uppdatering. Alla fick väl uppdateringen i mitten av förra veckan? Jag var tvungen i att på mina tre datorer logga in gång på gång innan programmet själv förstod att uppdatering var på gång. Fick då själv stänga av programmet och sätta på det igen och logga in och då fick jag massa tjafs om att jag inte var ansluten till Internet osv. Gick tillslut dock, lite osmidigt dock. Dom får fett credd för ett snabbt program som trots sina miljoner låtar i databas söker på ett ögonblick. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har inte mycket ont att säga om spotify mer än att jag saknar rekommenderade spellistor baserat på någon form av katergori - som pandora gör.
Är annars mest oroad för dess överlevnad med tjänster som www.grooveshark.com som dyker upp överallt och nu google och andra som dyker in i gamet... skall bli intressant. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Banned
|
Köp premium så slipper du reklamen ;-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tre klagomål på reklamen.. hm, vad göra, vad göra. Köp premium!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Till en början körde jag gratisversionen, med reklam, men övergick snabbt till premium då fördelarna är mer än bara reklamfritt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Dom säger ju att det är bättre ljudkvalité men märks det eller ska man ha ljudanläggning från HiFi-klubben och ljudfantast för att höra det? Övertyga mig gärna att skaffa premium :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
/R |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför du inte ska skaffa premium:
* Det är roligt för andra och för dig själv samt att det höjer stämningen en fredag eller lördag kväll när reklamen kommer igång på Spotify. Speciellt om den spelas sådär 10-20 gånger på en kväll. * Att ha 320 kbits streaming tar en massa bandbredd som man kan använda på bättre saker. Som att klicka på olika WN länkar varje 250 millisekund. * En massa bandbredd är för övrigt inte särskilt miljövänligt. Massa elektroner som åker i kablarna. * Risk att bli hörselskadad genom för mycket spotify - iphone användande försvinner * Du får inte reda på alla fantastiska reklamnyheter, med premium skulle jag ungefär missa 660 minuter reklam per månad, men reklamen gör att jag har koll på läget. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Administratör
|
Litet konstigt Spotifytips som är mer en bugg än en feature. Döp en spellista till "-". Alltså ett minus, så får man en härlig divider.
![]() |
Svara |
|
|