Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Olikheter i hur Firefox och IE tolkar bakgrundsbilder?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-10-08, 12:40 #1
rudberg rudberg är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2006
Medlem

Standard Olikheter i hur Firefox och IE tolkar bakgrundsbilder?

Tjena,

jag tycker det var så länge sedan att jag stött på något större problem i hur Firefox och IE tolkar bilder att jag nu inte är säker på hur jag ska gå vidare. CSS-koden:
Kod:
.infobox_12of5{width:264px; height:111px; float:left; background:url(/images/box003.jpg) no-repeat 0 0;}

.infobox_345{width:149px; height:111px; float:left; background:url(/images/infobox_345.jpg) no-repeat 0 0;}

.infoordernr {font: italic bold 3em Georgia, Times, serif; color:#FFFFFF;background-color: #FF0000; padding:5px;}
Borde ge mig en lite större och en lite mindre bakgrundsram från min jpg-bild och gör också så i IE. Men i Firefox så finns inte bilderna alls.

"infoordernr" skulle också ge mig en stor fet siffra på röd bakgrund och gör det i IE, men inte i Firefox.

Och jag fattar bara inte vad det kan vara för fel och jag antar att jag missar något nyansfel?

/Henrik
rudberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-09, 10:30 #2
Medlem

Medlem

Jag börjar tro på spöken. Efter att ha laborerat med att gå tillbaka till {background-image:url(..);} också så funkar det nu (med ursprungliga {background:url(..);} och med {background-color:#......;}. Eftersom jag både hade clearat lokal cache OCH den smarty templates_c mapp som cachar på servern så undrar jag var det kan finnas någon cache någon annanstans (låter otroligt med nätverket om den skickar olika info till IE respektive Firefox om man säger så...)
rudberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017