Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Tracker-ID etc.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-10-07, 15:42 #1
since73 since73 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Medlem

Standard Tracker-ID etc.

Hej!

Jag vill börja använda Tracker-länkar hos DoubleNET. Förr så hade dom en hjälpfil angående detta men jag kan inte hitta denna längre.

Hur fungerar Tracker-länkar? Vad krävs för att jag ska kunna ha annonser som trackar användar-ID:n?

Tacksam för svar :-)
since73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-07, 18:16 #2
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Mycket flitig postare
Filips avatar

När du skapar annonskoden hos double.net, så finns där en kryssruta för "Bifoga användar-id". Det måste vara den du menar?

Där kan man även få fram följande hjälp-text

Hjälp: Användar-ID

Du kan skicka med egna, unika identifierare med klick-länkarna med detta alternativ. Dessa kan användas för att spåra vilka besökare på din sida som senare genererat ett avslut i form av ett lead eller sale.

Funktionen kräver att din sida använder server-scripts som kan generera dessa koder på den plats där det står UNIQUE_ID. Koden kan vara högst 32 tecken lång och innehålla bokstäver, siffror och vissa specialtecken. Specialtecken (inklusive mellanslag) måste i många fall URL-kodas innan de kan sparas i variabeln.
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-07, 21:32 #3
Medlem

Medlem

Finns det något exempel på hur man anger ett UNIQUE_ID? Vi säger att jag bara vill ha ett enda ID som ska vara =1.

Vad är det för kod som ska in i mitt dokument för att generera att det ska stå AnvändarID = 1 när jag är inloggad på Double?

(Mitt syfte är att egentligen bara kunna se vilken tidpunkt som personer klickar på mina annonser, därför bryr jag mig inte om användar-ID:n)

På Affiliator kan man se tidpunkt men inte Double =(

Tacksam för hjälp!!
Oläst 2009-10-08, 12:36 #4
elofssons avatar
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Mycket flitig postare
elofssons avatar

Klicktid är det väl nästan bara Affiliator som lagrar av nätverken. Ganska onödigt och kanske resurskrävande kan man tycka. Men måste du ha reda på det skulle jag föreslå att du skapar användargrupper för varje hel timme (1-24) och på din sajt lägger på en användargrupp (;ug=23) på trackinglänken beroende på vad serverkockan står på, i det här fallet sista timmen på dygnet (23). På så vis ser du hur många klick du får varje timme.

Vill du sedan ha hjälp med att lagra och tracka detta har jag bloggat och byggt ett litet script för det, http://www.jonnyelofsson.se/konverte...tioner-double/

Double.net lagrar bara trackingdata i en månad och för att få koll på trackingdatan över längre tid måste du lagra den själv...
elofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-08, 13:07 #5
Filips avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Filips avatar

Citat:
Ursprungligen postat av elofsson Visa inlägg
Vill du sedan ha hjälp med att lagra och tracka detta har jag bloggat och byggt ett litet script för det, http://www.jonnyelofsson.se/konverte...tioner-double/
Mycket bra bloggpost där!
Den använder jag gärna när vi ska hjälpa våra affiliates till att tjäna mer pengar!
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-08, 13:15 #6
Medlem

Medlem

Tack för tipset elofsson!

Fick dock ett problem...den trackar bara gruppID:n och inte användarID:n.

Varför detta? Är det inte bara att byta ut UNIQUE_ID mot i princip vad som helst?
Oläst 2009-10-08, 13:17 #7
Medlem

Medlem

I och för sig... jag testade att klicka på min annons (som bara ger pengar per SALE). Så det kanske är därför det inte fungerade? Den registrerar bara när pengar av intjänats via klick på den? Jag klickade ju bara vilket inte ger någonting..
Oläst 2009-10-08, 13:33 #8
elofssons avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
elofssons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
Mycket bra bloggpost där!
Den använder jag gärna när vi ska hjälpa våra affiliates till att tjäna mer pengar!
Tack, bra om den kommer till användning. Och kanske vidareutvecklas.

Citat:
Ursprungligen postat av since73 Visa inlägg
Tack för tipset elofsson!

Fick dock ett problem...den trackar bara gruppID:n och inte användarID:n.

Varför detta? Är det inte bara att byta ut UNIQUE_ID mot i princip vad som helst?
Så sant, jag var bara intresserad för egen del att tracka användargrupper. Men jag antar att det går att modifiera lite om man vill tracka användar-ID. Har inte kollat på hur den feeden ser ut men den bör vara likvärdig.

Citat:
Ursprungligen postat av since73 Visa inlägg
I och för sig... jag testade att klicka på min annons (som bara ger pengar per SALE). Så det kanske är därför det inte fungerade? Den registrerar bara när pengar av intjänats via klick på den? Jag klickade ju bara vilket inte ger någonting..
För användargrupper trackar den klick även om de inte är betalda... Vet som sagt inte hur det fungerar med tracking för användar-ID.

Edit: Kollade feeden nu, för användar-ID trackas inte klick... Du måste köra grupper för att göra det du vill, det vill säga tracka klick efter klockslag.

Senast redigerad av elofsson den 2009-10-08 klockan 13:37
elofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017