FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Förstår mig inte default-värden för radio-buttons. Och Google är fyllt av massa skräp från 2003. Någon som vill förklara? Såhär har jag uppfattat att man ska välja defaultvärde: <input type="radio" name="name" checked="checked" /> <input type="radio" name="name" /> Problemet är att det verkar ju aldrig fungera ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Google:
<label for="mr"> <input type="radio" checked="checked" name="title" value="Mr" id="mr" /> Mr.</label><br /> <label for="mrs"> <input type="radio" name="title" value="Mrs" id="mrs" /> Mrs.</label>br /> <label for="miss"> <input type="radio" name="title" value="Miss" id="miss" /> Miss</label>br /> <label for="ms"> <input type="radio" name="title" value="Ms" id="ms" /> Ms.</label>br /> <label for="dr"> <input type="radio" name="title" value="Dr" id="dr" /> Dr.</label>br /> EDIT: Notera att dom har samma namn, men olika id och value. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Alltså det är JUST det som inte fungerar. Kolla här:
http://cdn.solidfiles.net/i/E8sI.png Är det Firefox som inte följer reglerna eller vad... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Lätatst är väl ge all kod för formuläret så hittar vi felet snabbare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
http:// c e k d a h l.com/ksurvey/survey.php
Under konstruktion, kommentarer på annat än default-värdena undanbedes. För att få fram checked="checked" välj ett svar, klicka nästa och klicka sedan föregående. På den sidan har då radio-knappen vid det svar du valde tidigare checked="checked". tack. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det står ju checked="checked" på alla. Det ska bara stå på en av dem. Men i det här fallet är det nog bättre att inte ha det på någon.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
du har ju checke="checked" på ALLA radio buttons, klart då att den sista blir markerad som vald istället för någon i mitten.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Alltså FAN vad sur jag blev när jag såg det... det ska inte kunna hända att mer än en blir checked! Srry för detta. Går och kollar på serversidan igen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men det är dock bara en w3 grejj. Dom flesta (alla?) webbläsare struntar i det. Men Althalos, felsökning brukar börja med att eliminera möjligheten att du gjort fel, bla. genom att kika på källkoden först ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|