FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag anser det vara ett stort problem att oseriösa annonsörer släpps fram i annonsnätverken. Ibland är det rena blufföretag som tillåts annonsera via etablerade annonsnätverk och detta drabbar ju mig som publicist, mina besökare och i slutändan hela branschen som får en prägel av skumraskaraffärer.
Jag går inte ut med några konktreta exempel, men jag kan garantera att jag har ett flertal att välja mellan, och jag är säker på att många av er kan bidra med massvis med flera exempel på bluffannonsörer/oseriösa annonsörer. Är nätverken verkligen så desperata att få in annonspengar att de släpper igenom vem som helst som vill annonsera? Är det lathet, girighet eller godtrogenhet som gör att man godkänner tvivelaktiga annonsörer? Eller en blandning av allt ovan nämnda? Jag skulle vilja efterlysa en uppryckning hos nätverken att granska annonsörerna bättre, och inte överlåta detta på publicisterna - alla har inte tid/ork eller kunskap att researcha de i nätverket ingående annonsörerna - detta ansvar måste givetvis ligga på nätverket. Här har vi ett lysande tillfälle för nätverk som vill skaffa sig en kvalitetsstämpel och en konkurrensfördel på marknaden - inför en granskning av era annonsörer, och det gäller både betalningsrutiner och de tjänster/varor som annonsören påstår sig sälja. Vem vill ta upp den heta potatisen? |
|||
![]() |
![]() |
|
|