FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har ett problem med magentos otroligt dryga kassa som bidrar till att många kunder skiter i att handla för att det är för krångligt för dom att slutföra då det är uppdelat i 5 steg.
Hittade vad jag trodde var lösningen: http://magentocheckout.com/ men den visar sig inte vara bra alls. Är det många som kör här med magenton och är det nån som hittat en kassalösning som är bättre? /Sgt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag vet att iCommerce har en kassa i ett steg som dom testkör just nu. Den lanseras för deras kunder inom någon månad, kanske kan man köpa loss den också?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har inga större problem med den, men man bör "kortsluta" den på ett par platser, dels göra utcheckning som gäst som förval och sätta leverans till faktureringsadressen som förvalt.
Vad har du för avhoppsfrekvens mellan Till kassan och färdigt köp? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag sitter och sätter upp min första magento-butik nu och detta är ändringar som jag har planerat att göra och det borde ju räcka. För pedagogiskt är det ju! Jag tycker dock lösningen går aningen segt men det har jag inte undersökt så mycket mer än...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
30-40% som inte slutför köpet och då man kan följa kunden under köpet så kan man se att det står still bra länge i checkouten.
Sen så vet jag även att betalmöjligheterna måste ökas på sidan för att minska kassa avhoppen. Magnus A: vad är adressen till din sida, så kan jag kolla hur den funkar hos dig. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|