FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej ! Skulle precis köra in nya MSN men den säger ifrån att jag inte är ansluten till internet. Har avinstallerat det gamla och testat på nytt, har även restartat datorn efter detta. Men får det inte att fungera. Har många kompisar som har liknande problem med installation av det nya msn. Någon som upplevt några problem som kan hjälpa till lite ? :P
Mvh, |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag använder inte MSN så ofta men senast för några dagar sedan satt jag med en kund och pratade och msn tappade anslutningen hela tiden. Dock löste det sig när jag körde ett kommando efter att msn tappat kontakten i "kör" rutan, vilket verkar starta ett antal tjänster i windows kärna:
http://msn-errors.blogspot.com/2006/...rror-code.html Vet inte om problemet fortsätter efter att datorn startats om men det fungerade resten av kvällen då jag var inloggad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har inte haft något problem alls med MSN, sitter i Linux och kör aMSN.
Så antingen ligger felet i Live Messenger, eller i Windblows. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det skulle ju inte jag vilja säga.
Problemet kan ligga på många ställen i en sådan tjänst. Jag upplyste om att jag inte hade några problem i ett annat OS med en annan klient. Det bör ju innebära mindre risk för att problemen ligger på serversidan. Min post var enbart tänkt att hjälpa till i felsökningen. Ska låta bli i framtiden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ibland måste jag öppna IE och surfa runt på en sida eller två för att MSN ska förstå att internet funkar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Min skoldator gick bananas förra året så att varken Firefox, Spotify, MSN eller liknande ville ansluta till internet. Detta löste jag genom att ansluta via en annan proxy för just dessa programmen, det kanske fungerar?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Men jag lyckas ju inte ens installera nya MSN då den ger ifrån sig att jag inte är ansluten till internet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |