FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Jag håller just nu på att starta min första nätbutik, väldigt roligt och spännande process. Jag använder mig utav Prestashop och såg precis att det finns en funktion som exempelvis kan mejla ut ett erbjudande till kunder som har lagt varor i sin kundvagn men sen inte avslutat sitt köp. Man kan exempelvis ge kunden en rabattkupong på ett visst antal procent om de avslutar sitt köp inom ett visst antal dagar. Det här är inget jag behöver ta beslut om just idag, jag måste ju få kunder först =) Men hur ser ni på den funktionen? Sverige har alltid varit känsligt för "övervakarsamhället" och det finns nog människor där ute som skulle uppleva en sådan funktion som obehaglig. Personligen har jag stött på den funktionen en gång och jag minns inte vilken butik det var nu, det var ingen svensk åtminstone. Jag var aldrig intresserad av att handla därifrån så det blev inget köp, däremot hade det nog blivit det om jag hade varit relativt intresserad av produkten. Att butiken vet vad jag lagt i min kundkorg är inget som stör mig, men alla är olika. Hur ser ni på saken? Tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
|
|