FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Vet inte exakt om dethär var rätt forum att lägga detta i men jag behöver hjälp med en java applikation som senare ska användas på internet. Men nu över till min fråga. Det som mitt problem handlar om är att jag har en lista med med några geometriska symboler, i detta fall rektanglar och cirklar. Till dessa har jag en super class som kallas för Objects där jag sparar specifika egenskaper som bara en av de geometriska figurerna ska kunna ha. I detta lilla program tänkte jag att endast rektanglar skulle kunna ha en border, så alltså har superclassen object alla andra egenskaper och classen rectangle har även inställningen border. Det allra enklaste sättet för mig att beskriva mitt fel på är genom att visa er det så därför har jag laddat upp mitt program och det kan ni ladda ned här nedan. Sen be er testköra följande scenarion. Scenario 1: Börja med att klicka på "Add circle", klicka därefter på "Add rectangle", markare därefter rectangle i listan och klicka på add border. I detta fall fungerar allt som det ska, det är bara rectangle som får en border. Scenario 2 (Här går det fel): Börja med att klicka på "Add rectangle", klicka därefter på "Add circle", markare därefter rectangle i listan och klicka på add border. Nu får rectangle någon konstig genomskinlig border och circle får också en border. Alltså är det något som går väldigt fel här men jag vet inte vad. Finns det någon som kan hjälpa mig med detta och säga vad det är som blir fel? Känner att jag behöver all hjälp jag kan få med dethär för har verkligen kört fast och förstår inte alls varför det blir så. Jag har laddat upp mitt lilla program på med class filer m.m. http://uploading.com/files/1f543899/Test3.rar/ |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|