FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Enligt IDGs källa är SVT ikapp Youtube i antalet användare i Sverige, samtidigt så spenderar den gemene användaren mycket mer tid på SVT än på Youtube. Man har gjort en korsreferens till Medivisions undersökning via tidningen Ny Teknik...
Det enda problemet jag ser med detta "fynd" är att om man kollar på Alexa så är allting tvärtom. SVT är enligt Alexa den 27:e mest besökta siten i Sverige, samtidigt som Youtube är den tredje mest besökta. Och på SVT ligger ju mer än bara videotjänsten. Kollar man på antalet minuter som spenderas av användare (globalt då) så får man fram en medel, enligt Alexa, på 22 min per dag på Youtube, men bara 3 min / dag på SVT. Ganska skumt att det kommer fram till så olika resultat eller? http://www.idg.se/2.1085/1.244401/svt-ar-ikapp-youtube Senast redigerad av Althalos den 2009-09-04 klockan 18:10 Anledning: Lade till länk. |
||
![]() |
![]() |
|
|