FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Jag har upptäckt, sedan jag installerade Peerguardian, att jag får en fruktansvärt många anslutningar som försöker ske via UDP port 48703. Jag litar inte riktigt på den beskivningen de ger på vem som försöker ansluta (företag osv.) men är grymt nyfiken på varför det är så många olika "människor" som försöker ansluta till mig stup i kvarten via just den specifika porten. Vad tror de att det ska finnas på den porten hos mig? Vad använder man den porten till? Hittar verkligen noll vart jag än söker. Har även kontrollerat vilka anslutningar jag har aktiva samt vilka portar programmen använder, men ingen av dessa har några inkommande anslutningar via den porten. Finns de någon som kan sparka mig i rätt riktigt om vart jag ska börja leta upp svaret? Vill ju ha reda på vad de vill komma åt ![]() Kan ju tillägga att det ser ut som att de pingar mig. Tre anslutningsförsök, sen dött... några minuter senare är de igång igen, samma IP. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu stämmer inte detta in på trafikmönstret men annars brukar torrentprogram använda sej av ganska höga portar, och en sjujäkla massa anslutningar..
Kör "netstat -a" i din terminal/kommandotolk/vad du nu har och leta reda på alla rader där 48703 finns. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|