FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om en sida har en samling av länkar får jag då kopiera dessa, lägga till egna och sedan publicera det själv?
Rena länkar eller länksamlingar borde man kunna kopiera eftersom jag själv "kunde" ha tagit mig tiden att hämta in all information. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Precis, finns siter som bygger mest på att ha länk arkiv i princrip.
Tänkte göra samma sak fast betydligt snyggare, låta dom få det lite jobbigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du däremot använder den som en källa för att sammanställa din egen länksamling har jag uppfattningen att det förmodligen är ok.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Stäng inte dörrar !!
Ta dig tiden att "hämta in all information", istället för att "stjäla-låna" och få en massa eventuella ovänner på halsen som i framtiden inte vill jobba med dig. Skapa istället goda kontakter och vänner. Det vinner du på i längden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Du kan använda rätten att citera från den. Men då skall källan noga anges och det du citerar (länkarna) får bara utgöra en mindre del av hela innehållet på sidan. Så gör som Sundream m.fl säger istället |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Att en samling länkar skulle åtnjuta någon form av upphovsrätt är ganska obefintlig.
Kopiera länkarna om du känner att du rent moraliskt kan leva med att du faktiskt profiterar på någon annans arbete. *Väntar med spänning på alla påhopp med anledning av detta uttalande* |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ok då.
Beror nog lite på vilket sätt som det kopieras, tar du ned hela länkstrukturen med underrubriker/kategorisering, formateringar etc finner jag det tvivelaktigt. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|