FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skulle regga in ett namn på .com men någon hann före mig i sista sekunden. Nu tycker jag namnet var så pass bra att jag gärna vill behålla det.
Alternativet är då att välja en anna TDL t.ex. .net eller .biz. Jag lutar åt .biz. Ett annat alternativ är att hitta på ett annat namn. Jag har läst lite på WN om vad ni tycker om .biz och jag blir inte så klok av det. Väljer jag att lägga mig på .net eller .biz så riskerar jag att få en liknande verksamhet på .com och det blir ju inte så bra. Det kan således vara bättre att satsa på ett nytt namn och knipa .com-adressen. Vad anser ni? Vill lägga till att jag registrerat namnet på .se. Därav att jag gärna vill behålla namnet. I annat fall måste jag regga om det på .se också. I och för sig inte hela världen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
I såna fall hade jag nästan hellre kört enbart på .se.. Biz ger en lite sunkig känsla tycker jag.. Fast ska du rikta dig enbart mot utlandet är kanske inte .se så bra..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Har du se-adressen och du vill ha just det namnet är det väl bara att ta biz, net och info också. Fast visst skulle samma namn i se, och com vara effektivare. Frågan är om du räknar med att den som köpt com-adressen tänker bedriva samma verksamhet som du tänker göra på se.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kommer att rikta mig mot USA, England och Sverige. Därav att jag ville ha namet på både .com och .se.
Risken finns alltid att någon plagierar min idé (kommer troligen att ske) och då lägger plagiatet på .com-adressen. Det skulle vara mycket surt. Då sitter jag med xxxx.se och xxxx.com och konkurrenten på xxxx.com. Chansen finns också att en konkurrent absolut inte lägger sig på .com-adressen med hänvisning till eventuellt varumärkesintång. I det fallet är .com-adressen värdelös för eventuella spekulanter på den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om du tror att idén är bra skulle inte jag chansa på att någon bryr sig om ett ev varumärkesintrång på en com-adress, inte på en internationell marknad. Frågan är om det överhuvudtaget är ett varumärkesintrång i exempelvis Kina/Ryssland/Östra Mongoliet...
Så skulle nog ta ett nytt namn med på en se och com-adress. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
.biz är inget alternativ, .com eller inget.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Satsar du på US, UK och SE ska du helst ha marknadsföra .com men även äga .co.uk och .se
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag övergav helt det namn jag hade hittat på och har spånat som en galning innan jag kom upp med ett annat namn som var ledigt. Har begärt registrering av det och kan bara hoppas att jag hinner först denna gång.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|