Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bästa med "ALLT"..?!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-11-14, 18:34 #1
toja toja är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 6
toja toja är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 6
Hej...

Vi ska snart flytta/lägga upp en stor sajt i ett nyköpt system som måste installeras på servern, går inte in på fakta om det...

det viktiga är vart vi ska ligga.. vill ha förslag på vilka som är bäst för vårt ändamål!

1. Vi ska köra Colocation/Dedicated...
2. HELST ett svenskt företag
3. Tillgång till mycket trafik, MINST 500Gb/månad
4. DNS-tjänst, med fulla möjligheter till Subdomän, pekning, emailforwarding och allt på den fronten!
5. Maskinen ska vara fri att installera med vad som helst!
6. BRA support, utan en massa tjafs... (gärna med hjälp att sätta upp själva servern, samt mail och liknande!)
7. Uptime ska vara garanterat minst 99%...

Vill höra allt, erfarenheter, beröm, dåliga sidor, tips, vilka är prisvärdast, mm...

Har aldrig kört en colocation/dedicated... behöver alla tips som kan fås!!!
toja är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-14, 18:45 #2
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Om du vill ha colocation finns det säkert många bra. Personligen kan rekommendera swe.net i göteborg eller leissner data i trollhättan.


Jag vet inte hur nån av dem ser på kravet på 500gb i månaden dock.. om du skall köra en vanlig webserver så tror jag att du har räknat lite snett faktiskt. Som jämförelse.. aftonbladets startsida är 250kb stor. De har enligt eget utsago 2 miljoner besökare i månaden. De två miljonen besök kommer att ta ca 476gb trafik data. Dvs, en STOR sida och en riktigt stor mängd besökare. Sen så tillkommer det faktum att jag inte tror det är riktigt 2 miljoner unika besökare och att många säkerligen har mycket av det dom laddar hem i cachen..

Jag sköter tex alla mina domäner ifrån sprays webcenter, det funkar utmärkt, finns ingen anledning till att min provider skulle sköta det. Det är tom en trygghet då jag ifall mina servrar/ispn kraschar kan styra om domänerna till andra servrar.

Uptime och support vetefan, jag har enbart upplevt mindre "nertid" på linan där jag hostar servrar, de problem som har uppstått har varit förvållade av mig själv och jag har kunnat få servrar om bootade på nån timme oftast. Tror inte att någon seriös leverantör har sämre uptime än 99% på sina linor, det vore mycket konstigt. 99% är 4 dagars nertid per år. Det är rätt så mycket..

Mitt tips är ju att du kör på colocation, sätter upp en egen burk hemma / kontoret och sen åker dit med den. Annars får du troligen en färdigkonfigurerad stock-linux-grej med nån dist du inte ville ha. Att få support med att sätta upp mail tvivlar jag starkt på att du får gratis ifrån något hostingföretag.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-11-14, 19:12 #3
toja toja är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 6
toja toja är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 6
oj.. minst 50Gb/månad skulle det vara... tack för tipsen.. något mer..?!!
toja är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017