Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Forum/portal för entreprenörer?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-08-29, 20:54 #1
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Finns det någon hemsida med forum för nordiska entreprenörer? Jag sitter på en massa idéer och affärsplaner, men är alltid intresserad av nya projekt och samarbetspartners. Nån här som är sugen på att starta upp en sådan typ av sajt (med fokus på forum)?

Jag har siktet inställt på ett rätt så passande domännamn, visserligen .se, men det är okej om sajten riktar in sig på norden.

Hör av er om intresse finns, jag vet att det finns mycket intressant folk här på wn!
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-29, 21:47 #2
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
digiArt digiArt är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 429
Det finns ett forum: shortcut.nu, har varit riktigt bra, och är det på sina ställen fortfarande.
digiArt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-30, 15:56 #3
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Rent spontant känns sajten alldeles för stor och rörig, de håller på med allt. Jag vill fokusera på ett par viktiga saker och göra dem riktigt bra. En sajt som shortcut.nu skulle säkert kräva åtskilliga timmar per dag i drift.

* Branschnyheter, trendrapporter
* Forum med relevanta diskussioner (fokus)
* Networking (fokus)

Tack till de som skickat pm, kom gärna med förslag och tankar här i tråden också.
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-31, 19:32 #4
covet covet är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 5
covet covet är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 5
Intressant idé.

Skulle gärna se en samlingsplats/forum för entreprenörer.

Håller med om att shortcut har "ballat ur" en aning. Skulle behöva skriva av mig en del som mer handlar om företagande och entreprenörsskap och inte "webmastering". Men här finns det redan ett stort antal entreprenörer, eller skall vi kalla oss företagare Kanske en ny avdelning på WN?

En fråga som jag dock ställer mig är: hur öppet kan man föra diskussionerna? Det är väl knappast någon som offentligt vill diskutera en affärsplan, eller vad tror ni? Å andra sidan finns det ju alltid möjlighet för dolda avdelningar...

//C
covet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-31, 20:49 #5
Marios avatar
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 668
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Marios avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 668
Citat:
Originally posted by covet@Aug 31 2004, 19:32
Intressant idé.

Skulle gärna se en samlingsplats/forum för entreprenörer.

Håller med om att shortcut har "ballat ur" en aning. Skulle behöva skriva av mig en del som mer handlar om företagande och entreprenörsskap och inte "webmastering". Men här finns det redan ett stort antal entreprenörer, eller skall vi kalla oss företagare Kanske en ny avdelning på WN?

En fråga som jag dock ställer mig är: hur öppet kan man föra diskussionerna? Det är väl knappast någon som offentligt vill diskutera en affärsplan, eller vad tror ni? Å andra sidan finns det ju alltid möjlighet för dolda avdelningar...

//C
Det finns en VIP-avdelning på wn, pga. sånt här, jag har ingen aning vad som hände av den diskussionen, hur man valt ut dessa "VIP" eller vad som diskuteras där.
Mario är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-31, 21:46 #6
covet covet är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 5
covet covet är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 5
Citat:
Ursprungligen postat av Mario
Citat:
Ursprungligen postat av covet
Intressant idé.

Skulle gärna se en samlingsplats/forum för entreprenörer.

Håller med om att shortcut har "ballat ur" en aning. Skulle behöva skriva av mig en del som mer handlar om företagande och entreprenörsskap och inte "webmastering". Men här finns det redan ett stort antal entreprenörer, eller skall vi kalla oss företagare Kanske en ny avdelning på WN?

En fråga som jag dock ställer mig är: hur öppet kan man föra diskussionerna? Det är väl knappast någon som offentligt vill diskutera en affärsplan, eller vad tror ni? Å andra sidan finns det ju alltid möjlighet för dolda avdelningar...

//C
Det finns en VIP-avdelning på wn, pga. sånt här, jag har ingen aning vad som hände av den diskussionen, hur man valt ut dessa "VIP" eller vad som diskuteras där.
Jo det hade jag kunnat gissa - secret society h34r: Nej, skämt å sido, kanske en bra idé att i alla fall ha en avdelning för just entreprenörskap/företagande, alt som Jon föreslog, ett separat forum...?

Själv tvivlar jag på att man skulle vilja diskutera konkreta affärsplaner med människor man aldrig träffat. Dold diskussion eller ej... Men affärsplanering/-utveckling och i allmänhet: sure!
covet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-01, 12:44 #7
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Tack för feedback.

Det handlar inte så mycket om att diskutera konkreta affärsplaner på en detaljerad nivå, men desto mer om att bygga upp ett bra nätverk av människor som besitter olika kunskaper. Som exepel har jag har, tack vare kontakter här på WN (blev nyligen medlem), påbörjat två intressanta projekt.

Networking är bland det viktigaste du kan syssla med. Du kan ha en kanonidé men ingen aning om hur du går vidare. Denna sajt och forum skulle fungera som en vägledare och stöttepelare för alla inblandade. Hur bör en entreprenör gå tillväga? Hur söker han kapital, medarbetare etc? Även diskussion kring nya trender och teknologier som kan vara intressanta för alla företagsledare och initiativtagare.

Vill man diskutera affärsplaner mer detaljerat med nån nyfunnen affärspartner, kan man ju ta detta vid sidan om denna sajt. Det gör man väl ändå?
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017