Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Blåst på bredbandet?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-06, 19:43 #1
Hassaninho11 Hassaninho11 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 115
Hassaninho11 Hassaninho11 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 115
Exclamation Blåst på bredbandet?

Hej,
Vi är ett företag, som har haft Bredbandsbolaget ett tag, och använt deras 24mbit/s där jag hamnat på 17-18 mbit/s / 2,5 mbit/s i uppladdning.

Jag snackade med Netonnet och de sa att jag kunde ha deras tjänst som är 60 mbit/s.
De sa att de kunde leverera inom 3 veckor, och skickade 3 års avtal som jag skrev på.
Deras tjänst kallas för Bredband 20-60, vilket innebär att de garanterar minst 20.

Jag mailade och frågade efter 1 månad, var e bredbandet, och de sa lugna dig, de tar ju 2-3 månader.
När de hade gått 4 månader gav jag upp, så jag förlängde bredbandet med bredbandsbolaget och beställde även DigitalTV samt telefoni via dom.

Nån vecka efteråt får jag mail från Netonnet att de endast kommer leverera runt 24 mbit/s till mig i nedhastighet samt 3 mbit/s i upphastighet, och att de skulle kopplas in 3 oktober, dvs över 5 månader sen jag beställt.
Jag blir förbannad på dom och säger, ja har väntat si o så länge, och vill inte ha skitet längre, dels pga att ja väntat så jävla länge, och dels för att de ej håller de dom lovat.

De hänvisar till mitt avtal och att ja blir tvungen att ha den.

Jag blir förbannad och säger oki! men enligt era vilkor så skall min hastighet ligga på minst 20 mbit/s.
Är den mindre än det förfaller avtalet.

Jag fick modemet, kopplade in det, testade hastigheten och det blev max 19 mbit/s samt 1,10 mbit/s i uppladdningshastighet.
Jag känner mig så jävla blåst, jag har försökt koppla tillbaka bredbandsbolaget så att ja kan få min digitalbox men det funkar inte.
Har ringt bredbandsbolaget och de säger att Netatonce har ändrat så jag har dom som operatör nu, och att dom inte kan göra nått...

Som sagt, ja sitter mitt i skitet, känner mig oehört blåst av netatonce och vill inte ha deras tjänst längre då jag anser att ja har rätt till det.

Behöver all hjälp ifrån er att bli av med netatonce och få tillbaka bredbandsbolaget som operatör.

Efter min bredbandstest mailade jag tillbaka mina resultat till Netatonce att ja ligger under 20 mbit/s men de svarar inte på mina mail.

Väldigt tacksam för svar.

Mvh Hasse
Hassaninho11 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-06, 21:23 #2
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Vad står det för leveranstid i avtalet du skrev på?!
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-07, 11:59 #3
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
Netonnet levererar väl inte internet?

Såg nu att du menade NetAtOnce..

Säger bara, Good Luck! Dom har varit uppe i rättegång för liknande saker, och det är lättare att vänta ut avtalet än att gå så långt. (Förmodligen billigare också). Tingsrätten i Växjö är lite trötta på dom.
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-07, 12:08 #4
Hassaninho11 Hassaninho11 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 115
Hassaninho11 Hassaninho11 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 115
Citat:
Ursprungligen postat av hnn Visa inlägg
Netonnet levererar väl inte internet?

Såg nu att du menade NetAtOnce..

Säger bara, Good Luck! Dom har varit uppe i rättegång för liknande saker, och det är lättare att vänta ut avtalet än att gå så långt. (Förmodligen billigare också). Tingsrätten i Växjö är lite trötta på dom.
De står inte 3 veckor men det står, leveranstid: Snarast möjligt, och den är skickad 20:e Maj.

Sen står det: Hastighetsklass: Upp till 60/20 mbps och jag ligger på 19/1
Sen står det på deras hemsida att hastigheten är 20 - 60 mbps, dvs högst 60 mbps och lägst 20.

Sen finns det en annan sak som jag tvekar på mycket.
Själva företaget ägs av min sambo, jag är kontaktperson i själva avtalet, men underskriftet på avtalet och namnförtydligande är skriven av mig, dvs inte företagsägaren.
Jag märkte inte det innan, men måste det inte vara ägaren till företaget som signerar för att de ska vara giltigt?
Hassaninho11 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-07, 12:54 #5
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Ursprungligen postat av Hassaninho11 Visa inlägg
Sen finns det en annan sak som jag tvekar på mycket.
Själva företaget ägs av min sambo, jag är kontaktperson i själva avtalet, men underskriftet på avtalet och namnförtydligande är skriven av mig, dvs inte företagsägaren.
Jag märkte inte det innan, men måste det inte vara ägaren till företaget som signerar för att de ska vara giltigt?
Har du hennes skriftliga tillåtelse (fullmakt) att teckna avtal i hennes namn?
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-07, 13:10 #6
Hassaninho11 Hassaninho11 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 115
Hassaninho11 Hassaninho11 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 115
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
Har du hennes skriftliga tillåtelse (fullmakt) att teckna avtal i hennes namn?
inte skriftligt, hon vet väl om det muntligt, inget mer...
företaget e på hennes namn, ja sköter de mesta, men ja skrev mitt egna namn på avtalet, hon skrev inget under... men hennes namn fanns bara med som företagsägare
Hassaninho11 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-07, 14:55 #7
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Förmodligen är avtalet giltigt ändå eftersom du kan förväntas ha rätt att teckna avtal i och med att du gjort det. Dessutom har du ju bytt leverantör och använt tjänsten.

Det låter ju som att båda leverar en likvärdig tjänst, så det är väl kanske enklast att bita i det sura äpplet och byta leverantör när avtalet löper ut.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-08, 20:22 #8
vco-systemss avatar
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 774
vco-systems vco-systems är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
vco-systemss avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 774
Citat:
Ursprungligen postat av Hassaninho11 Visa inlägg
inte skriftligt, hon vet väl om det muntligt, inget mer...
företaget e på hennes namn, ja sköter de mesta, men ja skrev mitt egna namn på avtalet, hon skrev inget under... men hennes namn fanns bara med som företagsägare
Det är inget som du kan använda som motivering för att häva avtalet i alla fall...
Antingen har du tillåtelse att teckna avtal annars kan det nog klassas som bedrägeri om du beställer abonnemang i någon annans namn
vco-systems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-08, 21:47 #9
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Enligt Net@Once avtal ( http://www.netatonce.se/dokument/nao-avtal-lan-adsl.pdf ) så står det följande (det kursiva & understrukna). Betalar du för 20-60 och inte kan utnyttja någonting över 20Mbit, var NOGA med dina mätningar, bredbandskollen & tptest har en felmarginal (dom visar mindre än vad du egentligen har), då har du rätt att upphäva avtalet.

Eller om det är riktig kris så kan du häva avtalet, be NAO att koppla ur stationen och be BBB att koppla in dig igen och betala 2 st räkningar istället.

Citat:
3. Inkoppling
Tjänsten kopplas in löpande i turordning efter att abonnemangsavtal mellan kund och NAO har ingåtts. NAO levererar ADSL i TeliaSoneras kopparnät. Efter ångertid och eventuell avtalstid hos annan operatör tar TeliaSonera 2–3 veckor på sig att fullgöra uppkoppling. På grund av tekniska begränsningar är det inte säkert att NAO kan ansluta kunden till vald tjänst, är så fallet har NAO rätt att bryta avtalet. Visar det sig att NAO ej kan leverera önskad hastighet p.g.a. avstånd eller att kvaliteten på kopparkabeln är för dålig, så kommer NAO istället att leverera närmast underliggande hastighet, som kunden får betala för. Kunden är skyldig sig att informera NAO om uppgifter nödvändiga för inkoppling. Om kunden ändrar förutsättningarna för avtalet så att det innebär ökade kostnader för NAO kommer kund att faktureras för merkostnaderna. Inkoppling kan ske tidigast efter att kundens ångertid har passerat. Ångertiden kan frånsägas skriftligen. Kunden ger NAO tillåtelse att använda dess personuppgifter med hjälp av automatisk databehandling. Vid inkoppling av så kallad ”hel ledning” (ADSL ej bundet till fast analogt telefonnummer) ger kunden sin tillåtelse att NAO:s tekniker gör hembesök hos kunden för installation av uppkopplingen.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017