Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


En webmastertävling utan tävlande

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-10-22, 14:23 #1
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
Standard En webmastertävling utan tävlande

Jag är lite i knipa. Jag har ordnat en tävling för webmasters där man skulle bygga en specifik sida och sen tävla om 8000 kr. Tyvärr är det ingen som skickat in något bidrag än.

Eftersom tävlingen riktar sig till personer som har möjlighet att lägga upp en webbsida så känns det fel att lägga upp tävlingen på tävlingssajter. Men samtidigt behöver jag ju få in fler folk som tävlar.

Upplägget kanske är lite torrt, men samtidigt är uppgiften inte det minsta svår och villkoren är fördelaktiga. Och om man nu vill göra något skoj av tävlingsbidraget så finns det massor med möjligheter.

Jag tycker detta upplägg borde attrahera många, men något måste jag ha missat. Jag skulle behöva er hjälp för att veta hur jag ska gå vidare och lösa detta.

Ett spår är att kontakta webbyråer och se om de vill vara med och tävla. Finns det någon bra kanal för att göra detta?

Eftersom man inte får göra reklam här i forumet på WN så tänkte jag om det kanske finnas andra sätt för att nå ungefär samma målgrupp.

Vad säger ni?
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-22, 14:44 #2
entep entep är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 54
entep entep är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 54
Bygga en specifik sida för 8000:-?
Vad är det för specifik sida som ska byggas?

Inte många webbyråer som påbörjar ett arbete med en ny sida för den summan, så varför ska man då vara med och tävla om att bli vinnaren?

Jag kan vara helt fel ute, men det låter som att du är ute efter hjälp med att bygga något för 8000:- men är osäker på vem du ska anlita. Har jag rätt eller fel?
entep är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-22, 15:04 #3
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
Vågar jag berätta vad det handlar om utan att det ska tolkas som reklam/spam?

Det handlar om att göra en landningssida som berättar om hur vår tjänst kan användas i ett specifikt sammanhang. Du väljer vilket sammanhang.

Du får betalt i provision på antal som köper tjänsten via dina länkar, du får också betalt per klick under den första tiden, samt så har du chans att vinna 8000 kr.

Tror ni det är värt att jag gör några egna exempel så att det lättare går att inspireras och sen göra sina egna varianter?

Mvh,
Jakob
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-22, 15:17 #4
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 330
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 330
Jakob, om någon skulle komma till dig och säga: - Här har du 4-5 dagars jobb. Koda, designa, skriv texter, marknadsför osv... Kan inte du göra det här jobbet så kanske du får betalt sen.

Hur skulle du reagera?
DanielN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-22, 15:33 #5
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 012
Sedan finns det 1 miljon andra affiliateprogram man kan marknadsföra som kanske är lite lättare än att skaffa betalande medlemmar till ett förbund.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-10-22, 15:50 #6
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
Det är inte så många affiliateprogram där man både får 1000 kr per registrering och 2,40 kr/klick tänker jag. Men givetvis är det en utmaning, det är därför vi också gör det som en tävling.

Tack för er feedback.
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017