Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tankar på ny portfolio

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-10-14, 21:26 #1
Oggeh Oggeh är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 20
Oggeh Oggeh är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 20
Standard Tankar på ny portfolio

Hej

Har den senaste tiden jobbat på en ny portfolio (den gamla var från 2008, woho!) och nu när jag känner att man har något vettigt att visa upp, så skulle det vara kul att få lite feedback/konstruktiv kritik på sidan.

Snabb fråga: Vad tycker ni om att skriva ut email-adressen brevid kontaktformuläret?

Adressen till sidan är: http://elatus.se/

Mvh Oskar
Oggeh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-10-14, 21:41 #2
zebras avatar
zebra zebra är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 186
zebra zebra är inte uppkopplad
Medlem
zebras avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 186
Spontant gillar jag den verkligen, flyter på bra!

Om jag måste komma med någon kritik så är det "SE UTVALDA PROJEKT" länken längst upp, den som blir blå vid "hover". Jag tycker att den borde sticka ut lite mer utan hover. Så att besökaren reagerar på den direkt och vill klicka på den lite mer.

Annars 10 av 10, kör hårt!
zebra är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-10-14, 22:07 #3
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Sidan ser ganska standard ut, tycker jag, lite plottrig, men inte helt tokig. Visserligen likt min egen (ofärdiga) sida, men alla siter ser mest likadana ut idag för alla använder väl mer eller mindre samma HTML5-mallar med CSS3, ser det ut som http://connywesth.se (som jag hämtat en mall för från http://Html5up.com, jag söker INTE feedback på min sida eftersom jag inte har några ambitioner alls med designen av den, den ska ENBART tillhandahåla kontaktinfo till de jag har kontakt med på annat sätt.), men jag gör inga anspråk på att vara webbdesigner heller.

Första anblicken på sidan är ganska "fattig", det står "WEBBUTVECKLING" med stort typsnitt. Borde ge mer unik information och något som verkligen väcker besökarens intresse.

Jag gissar att du vill ha en sida som fångar besökarens intresse (för att anlita dig som webbdesigner/Webbutvecklare), då skulle jag snarare flytta upp avsnittet "om mig" med bild och allt till det första intrycket (kanske med en iögonfallande rubrik som gör att du "sticker ut hakan" med ett lite halvkontroversiellt men väl avvägt påstående som väcker besökaren ur sin törnrosasömn), sen ska dina exempel på projekt synas. De tjänster som du har på din repertoar (Webbdesign och webbutveckling tytcker jag du ska väva in i texten "om mig" som en punktlista eller något som sticker ut) Ta bort resten, det är bara klotter som distraherar besökaren och gör dem förvirrade.

Om du har speciella arbetsmetoder för dina respektive tjänster som tillför kunderna något extra värde så tycker jag du ska ha en länk till dem som egna sidor och ha en pedagogisk genomgång på max en skärmsida per tjänst.

Främst tycker jag du ska se över kontrasten mellan text och bakgrunder. Exempelvis knappen på första avsnittet: "Se utvalda projekt" som är en mörkt blå text på en ganska mörk bakgrund, omöjligt att se för någon med normal syn.

I avsnittet "Om mig" så är texten vid på en vit bakgrund, hur tänkte du där? Gör om och gör rätt.

Rubriken för "om mig" borde kanske vara "Jag förverkligar din PR-strategi" eller något liknande (lite uppkäftigt, ska det vara, stick ut hakan en bit...)

Jag följer devisen; Konstruktiv kritik för dig framåt, jasägare som gillar allt du gör men inte köper dina tjänster, är bara en belastning.

Mitt 0,10 € bidrag till världen...

/Conny

Senast redigerad av Conny Westh den 2015-10-14 klockan 22:21
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-10-14, 22:34 #4
Piraten Piraten är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 367
Piraten Piraten är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 367
Jag måste bara säga att din sida inte alls ser ut som Connys sida utan är avsevärt bättre.
Piraten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-10-14, 23:16 #5
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Love it. Känner nästan mig lite sugen på att testa dig på ett par uppdrag - så absolut gör den det den ska.

Håller med Piraten för övrigt också.
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-10-14, 23:35 #6
Jimmits avatar
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
Jimmits avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Tycker den är snygg! Har ett par strukturella ändringar jag skulle göra, typ flytta upp "om mig" överst och dra gärna ner lite på texten. En annan detalj är att skriva ut din e-postadress och inte bara ha ett formulär, jag exempelvis vill gärna ha mailet jag skickat i utkorgen i min klient.

Men kort sagt, bra jobb!
Jimmit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-10-15, 15:26 #7
Oggeh Oggeh är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 20
Oggeh Oggeh är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 20
@zebra - Tack så mycket roligt att höra! Ökade kontrasten mellan bakgrunden och texten på knappen så det sticker ut lite mer, eller tycker du den borde sticka ut mer? Känner att det gjorde susen då jag inte ser det som en "level1 call to action". =)

@Conny Westh - Tack för att du tog dig tid och skrev ned dina tankar! Ja det är en populär stil och layout, trevligt att det finns mallar att ladda ned.

Jag valde att inte köra på en massa coola catch phrace's i mina rubriker, men ska ta det i åtanke. Att det känns lite tomt är medvetet då jag vill börja ge besökaren lite helhetsinformation och desto längre hen scrollar få mer information, likt en pyramid.

Har tänkt på att kontrasten i de partierna varit lite i gränsfall men det är sånt stirrar sig blind på under utvecklingen, har uppdaterat det nu!

@Piraten - Tack och bock!

@yakuzaemme - Kul att det föll dig i smaken, roligt att höra, tack! =)

@Jimmit - Jag valde att placera "portfolion" före "om mig" för jag tycker det är viktigare att visa vad jag kan och att jag:et kommer sekundärt, så intressant är jag inte :P Någon särskild anledning du hellre ser "om mig" först? =) Har övervägt att skriva ut e-postadressen, vägt argumenten spam-botar vs om-folk-använder-det, men ska se till att fixa det! Tack så mycket =)
Oggeh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-10-22, 09:49 #8
Jimmits avatar
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
Jimmits avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
För att man (eller jag) oftast vill skapa sig en bild av personen man kan tänka sig jobba med. Angående spam-bottar, använd Gmail som klient så slipper du det mesta spam, de är ruskigt bra på att sortera bort skräpet.
Jimmit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-10-28, 06:22 #9
giraff giraff är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2015
Inlägg: 5
giraff giraff är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2015
Inlägg: 5
Tycker det är en snygg sidan. Kanske bra om kan klicka vidare i portfölj, se nästa projekt i popup?

Nu du använder Open Sans och Lato, ser ungefär samma ut. Kan pröva Droid eller Roboto Slab i headings kanske.

Good job though!
giraff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-12-05, 17:10 #10
frlo frlo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 12
frlo frlo är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 12
Standard Snygg!

Hej, ser väldigt bra ut enligt mig. Gillar enkelheten i design och effekter.

En sak jag kom att tänka på i ihoptryckt tillstånd var att texten under tjänster passar bättre som centrerad.

Såhär ser det ut nu: http://www.bilddump.se/bilder/201512...248.213.96.PNG

Såhär tycker jag det skall se ut: http://www.bilddump.se/bilder/201512...248.213.96.PNG

Mvh Fredrik
frlo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017