Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Inkoppling av webhotell

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-08, 20:57 #1
CoSmic CoSmic är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 26
CoSmic CoSmic är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 26
Hej,

Har nyligen köpt ett ÅF-konto på ett webhotell. Har fått informationen om att det ska bli inkopplat så snart som möjligt. Har betalat in pengar och väntar just nu på att de ska komma.

Frågan då: Inom vilken tidsram kan man börja kräva pengarna tillbaka pga. att dom ej har aktiverat mitt konto? Kan hotellet bestämma sådant själv?

Om man ska kräva pengarna tillbaka, och hotellet vägrar, vem ska man kontakta? Ko?

Just som läget är nu så är vi i behov, men kan vänta några dagar till. Men sen får det vara nog. Måste tillägga att jag har kontaktat hotellet och frågat när de ska bli inkopplat. Får bara svaret (varje dag jag ringt): "hmm, det ska komma igång idag". Men inget har hänt.
CoSmic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-09, 09:52 #2
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 865
N!cklas N!cklas är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 865
Får man fråga vilket webbhotell?
N!cklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-09, 14:03 #3
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
Ditt företag har alltså betalat i förskott för en tjänst men inte fått något leveransdatum?

KO är bara att glömma eftersom det är konsumentombudsmannen.

Eftersom du betalat in utan någon lättbevisad form av leverans så kommer det bli knepigt. Försök få ett skriftligt besked från dem när de levererar. Om inte så kan du försöka skapa ett genom att ringa dem och få "besked" och sedan maila deras kundtjänst/ekonomiavdelning/vd om att du anser detta vara ett leveransbesked och om du inte hör annat från dem så förutsätter du att det skall vara installerat och klart till det datumet

När sedan det datumet infaller så mailar du samma igen och kräver återbetalning av pengarna inom en viss (rimlig) tid.

Har du sedan inte fått pengarna och fortfarande inte blivit inkopplad så kan du ta det till tingsrätt, och ansöka om "förenklat förfarande" eller vad det nu heter.

Var det mycket pengar det rörde sig om? Kan vara snabbare/enklare att ta det som lärpengar. Betala inte i förskott och se till att få leveransdatum.
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-09, 17:30 #4
CoSmic CoSmic är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 26
CoSmic CoSmic är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 26
Tack för alla svar.

Jag har faktiskt fått de inkopplat idag, vilket gjorde mig jätte glad.=) Informationen har inte vart så bra ifrån dom, därför jag har vart lite orolig över om det överhuvetaget skulle kopplas in. Men det är fixat nu.

Tog därför de säkra före de osäkra och kollade med er människor om hur man skulle gå till väga om det dröjt allt för länge. Självklart skulle jag aldrig börja skrika högt och tydligt inne hos polisen att jag blivit lurad innan jag kontaktat webhotellet.

Jag fråga även pga. att man har hört så många människor som betalat, väntat, och inte fått något. Men det dumma är, att dom inte har gjort någonting åt saken förutom att kontaktat webhotellet i fråga där dom itne får något svar. Är det verkligen lönt att polisanmäla osv osv. ? Tror inte att det är något dom prioriterar.=/

Men aja, tack för alla svar. skit snällt. Nu är det iaf inkopplat och det kommer säkert bli skit bra.

Citat:
Originally posted by N!cklas@Oct 9 2006, 09:52
Får man fråga vilket webbhotell?
Jag skrev inte namnet pga. jag inte ville hänga ut dom för något som kunde bara kunde vart ett misstag.
CoSmic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017