Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tvsidan.se Ripp På Tv.nu

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-08-20, 00:31 #1
Qo-naqs avatar
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 662
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Qo-naqs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 662
HIttade en sida vid namn tvsidan.se och den har helt snott sättet att precentera tv-tablån av TV.nu. Tillochmed att när man klickar på namnet på tvprogramet/filmen så kommer det upp en ny ruta med lite mer information. Sedan det som är skrämande är att det inte är en tioårig grabb som har gjort den utan Företaget Omander som driver sidan estart och estart använder news.nu som leverantr av nyhetsrubriker och news.nu drivs av p6 som även driver TV.nu. Förstår ni var jag vill komma?
Qo-naq är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-08-20, 00:42 #2
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by qo-naq@Aug 19 2003, 10:31 PM
HIttade en sida vid namn tvsidan.se och den har helt snott sättet att precentera tv-tablån av TV.nu. Tillochmed att när man klickar på namnet på tvprogramet/filmen så kommer det upp en ny ruta med lite mer information. Sedan det som är skrämande är att det inte är en tioårig grabb som har gjort den utan Företaget Omander som driver sidan estart och estart använder news.nu som leverantr av nyhetsrubriker och news.nu drivs av p6 som även driver TV.nu. Förstår ni var jag vill komma?
Omander finns ju här på forumet.
:-)
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-08-20, 00:43 #3
Neos avatar
Neo Neo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 392
Neo Neo är inte uppkopplad
Flitig postare
Neos avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 392
tycker ärligt att tvsidan ser för j*vlig ut, äcklig grön färg, med standardfärger på länkarna, ush ush
databasen är iaf inte rippad ifrån tv.nu, eftersom tvsidan har fler kanaler.

såg även att tvsidan annonserar på google, Länk
Neo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-08-20, 00:44 #4
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by qo-naq@Aug 19 2003, 10:31 PM
HIttade en sida vid namn tvsidan.se och den har helt snott sättet att precentera tv-tablån av TV.nu. Tillochmed att när man klickar på namnet på tvprogramet/filmen så kommer det upp en ny ruta med lite mer information. Sedan det som är skrämande är att det inte är en tioårig grabb som har gjort den utan Företaget Omander som driver sidan estart och estart använder news.nu som leverantr av nyhetsrubriker och news.nu drivs av p6 som även driver TV.nu. Förstår ni var jag vill komma?
En sak......Layoutmässigt så är det ju inte precis rippat från tv.nu.
Så ser ju vanliga tablåer ut vart du än besöker.

Dock är ju www.tv.nu enklare än www.tvsidan.se :-)
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-08-20, 00:49 #5
Neos avatar
Neo Neo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 392
Neo Neo är inte uppkopplad
Flitig postare
Neos avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 392
Citat:
Originally posted by Pekay@Aug 19 2003, 10:44 PM
Dock är ju www.tv.nu enklare än www.tvsidan.se :-)
kan det bli lättare?... www.tv kanske



edit: se.tv är ledig, om du vill betala $10,000 (82 500 SEK) per år.
Neo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-08-20, 00:55 #6
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by Pekay@Aug 19 2003, 10:44 PM
Så ser ju vanliga tablåer ut vart du än besöker.
Hur menar du?

Är layouten ...

Program som varit = En färg
Program just nu = En färg
Program som kommer = En färg

... en layout som är vanligt förekommande?

En sak är säker, du såg den aldrig innan mars 2000 då www.tv.nu startade! 100%

Citat:
databasen är iaf inte rippad ifrån tv.nu, eftersom tvsidan har fler kanaler.
Den är stulen från den källan jag köper mina tablåer från, skillnaden är att jag köper endast data för 20 kanaler.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-08-20, 01:21 #7
Kim Torvangers avatar
Kim Torvanger Kim Torvanger är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 174
Kim Torvanger Kim Torvanger är inte uppkopplad
Medlem
Kim Torvangers avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 174
Det finns ju många sådana sidor, en till är www.kanal.nu!

Den är inte lika bra men ändå en RipOff. <_<
Kim Torvanger är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-08-20, 01:35 #8
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 874
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 874
Citat:
Originally posted by qo-naq@Aug 20 2003, 12:31 AM
HIttade en sida vid namn tvsidan.se och den har helt snott sättet att precentera tv-tablån av TV.nu. Tillochmed att när man klickar på namnet på tvprogramet/filmen så kommer det upp en ny ruta med lite mer information. Sedan det som är skrämande är att det inte är en tioårig grabb som har gjort den utan Företaget Omander som driver sidan estart och estart använder news.nu som leverantr av nyhetsrubriker och news.nu drivs av p6 som även driver TV.nu. Förstår ni var jag vill komma?
Det stämmer. Sedan kan det diskuteras huruvida Omander bryter lagen om upphovsrätt när det gäller estart.nu och nyhetstjänsterna på sidan. Vi kom överens om hur nyhetsrubrikerna skulle prestenteras och gjorde en specialdesignad sida som estart.nu skulle ha som en IFRAME på förstasidan. Detta i utbyte mot en länk till news.nu's startsida. I mitten av sommaren så stänges en av P6's servrar ner, news.nu låg på den servern. Estart bytte då snabbt leverantör av nyhetsrubriker till nyhetsrubriker.com såvitt jag vet, med all rätt förståss.

När news.nu väl kom upp igen efter 2 veckors downtime så verkade det som att den lite mer populära och välbesökta konkurrentsidan internetstart.se var den enda sidan som fortfarande var intresserad av rubrikerna. Jag fick dock kontakt av Daniel som driver internetstart.se där han säger att estart har börjat använda den IFRAME-"sida" som ska vara på internetstart och internetstart endast. Detta kan man se genom att kolla på ta visa källa på nyhetsrubrikerna på estart. Läs de första fyra raderna!

Det här är förståss ingen stor bagatell och jag har inte kontaktat estart ännu om detta men "internetstart" tycker ju förståss inte om det.

Angående sättet att lägga upp TV-tablåerna på ...
Någon som har sett en utländsk TV sida som har lagt upp dom likadant?
Thomas kom på denna idé själv och andra har kopierat honom.
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-08-20, 01:36 #9
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Pekay
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by WN+Aug 19 2003, 10:55 PM--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (WN @ Aug 19 2003, 10:55 PM) <!--QuoteBegin--Pekay@Aug 19 2003, 10:44 PM
Så ser ju vanliga tablåer ut vart du än besöker.
Hur menar du?

Är layouten ...

Program som varit = En färg
Program just nu = En färg
Program som kommer = En färg

... en layout som är vanligt förekommande?

En sak är säker, du såg den aldrig innan mars 2000 då www.tv.nu startade! 100%

Citat:
databasen är iaf inte rippad ifrån tv.nu, eftersom tvsidan har fler kanaler.
Den är stulen från den källan jag köper mina tablåer från, skillnaden är att jag köper endast data för 20 kanaler.

WN [/b][/quote]
Hans val av färger beror snarare på okunskap då det gäller HTML/Design skulle jag gissa på.
Vad jag menar är hur själva tablåerna´s uppbyggnad är densamma ÖVERALLT.
Sen vad personerna väljer för bakgrund eller om de väljer rundade kanter m.m.
är helt ointressant. Han har ju valt standard. Rätt basic!


Thomas, tvsidan.se har ju långt ifrån samma layout som du!
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-08-20, 04:44 #10
Christian O Christian O är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 91
Christian O Christian O är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 91
Eftersom det är jag som har tvsidan tänkte jag ge mig på att svara några av påståendena här.

När jag startade tvsidan fanns i alla fall tv.nu, kanal.nu och dintv.com som alla är svenska. Med största sannorlikhet finns det även många utländska tv-tablåsidor med liknande layout. Inte vet jag vem som var först på Internet, men som jag ser det har alla på nätet kopierat tidningarnas tv-tablåer. Öppna bara närmaste morgontidning och ni ser att de även där presenterar tablåerna i spalter som ovan nämnda sajter. Enda skillnaden är väl att man tack vare möjligheterna på Internet slipper skriva ut beskrivningarna direkt utan dessa kan nås via en länk, vilket alltså inte är möjligt i tidningen. Så alla påhopp och plagiering är rätt meningslösa anser jag.

Angående databaser och programmering och sånt så kan jag inte ett uns utan hela jobbet är beställt av en annan frekvent skribent här på WN ;-). Kanske borde sätta mig in i det lite bättre eftersom det ju är jag som är ansvarig för sajten även om det är någon annan som gjort den, men jag vet i alla fall att det inte är en kopia av någon annas verk.

När det gäller nyheterna på estart.nu har jag förgäves (har kommit felmeddelanden tillbaka) mailat dig på [email protected], [email protected] och [email protected] många gånger så det är ju bra att jag äntligen når dig på detta vis... "Mina" nyhetsrubriker fungerar ej (http://www.news.nu/estart/index.php) och eftersom de du levererar till Internetstart är i princip identiska mot de du leverade till mig la jag in dem som en tillfällig lösning innan jag skulle lyckas få kontakt med dig. Hur som helst har jag tagit bort dem igen. Vore dock bra om du kunde fixa "mina" rubriker så jag kan använda dem igen.

Till WN: ALLA program som inte är passerade är länkar och därmed standardfärgen blåa. Alla program som är passerade är vanlig text och därmed standardfärgen svarta. Så mitt svar blir JA, den layouten är rätt vanligt förekommande.
Christian O är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017