Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Dreamhost - för svenska domäner

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-03, 17:04 #1
preppie preppie är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 368
preppie preppie är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 368
Är i valet och kvalet om jag ska välja Dreamhost, har hört mycket gott om dem, vet många personer som anlitar denna webhost, men de har enbart .com domäner. Så är lite osäker på hur hastigheten är för .se domäner, har enbart läst (väldigt gamla) inlägg om att så skulle vara fallet! Kommer ha både .se och .com domäner. Har nån här denna erfarenhet? elller kan jag på egen hand ta reda på hur hastigheten kommer bli eller andra råd?

Lite tidspress, då mitt ab på annat ställe gått ut och jag får viss rabatt på dreamhost.

Får betala $60, och Size 500 GB (2GB extra/vecka) 5TB bandbredd(40GB extra/vecka).


Stort tack på förhand för alla synpunkter!!
preppie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-03, 17:50 #2
micze micze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 93
micze micze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 93
Tunga databasdrivna hemsidor är inget för dreamhost ^^ det går rätt slött. Men om du vill ha det som en fildump för (lagliga givetvis!) mediafiler och statiska hemsidor visst inga problem. hastigheten är väl runt 200kilobyte/sec till Sverige. Själv förbrukar jag väl 300-500 gigabyte i månaden då jag lägger vänners musik o liknande de har gjort själva där.

Jag har en dedicerad server för mina viktiga sidor Jag har bara Dreamhost som "reserv"

Kundsupporten är trevlig.
micze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017