Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad har jag för jobbmöjligheter?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-14, 12:55 #1
Goran_ Goran_ är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 23
Goran_ Goran_ är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 23
Standard Vad har jag för jobbmöjligheter?

Idag kan jag Adobe Photoshop, Joomla, Artisteer, samt lite CSS (redigering av kod). Jag kan alltså göra hemsidor med hjälp av dessa program.

Då undrar jag om dessa kunskaper jag har kan ge mig något jobb? Har jag någon jobbmöjlighet hos ett företag? Isåfall vad?

MOD får gärna flytta tråden om den hamnat fel.

Senast redigerad av Goran_ den 2010-12-14 klockan 13:54
Goran_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-14, 13:04 #2
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
Citat:
Ursprungligen postat av Goran_ Visa inlägg
Idag kan jag Adobe Photoshop, Joomla, Artisteer, samt lite CSS (redigering av kod). Jag kan alltså göra hemsidor med hjälp av dessa program.

Då undrar jag om dessa meriter jag har kan ge mig något jobb? Har jag någon jobbmöjlighet hos ett företag?

MOD får gärna flytta tråden om den hamnat fel.
Jag har svårt att skapa mig en bild av vad det är du vill jobba med, antar att du vill jobba med webbdesign?

Vad gäller detta så handlar nog mycket om din portfolio, det är som ett slags CV för webbdesigners och det är ofta det som olika företag går på när dem väljer designer.

så mitt tips är att det första ni bör göra är att lägga upp en portfolio som visar vilka hemsidor ni har designat sedan innan.

lycka till!
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-14, 13:52 #3
Goran_ Goran_ är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 23
Goran_ Goran_ är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 23
Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ Visa inlägg
Jag har svårt att skapa mig en bild av vad det är du vill jobba med, antar att du vill jobba med webbdesign?

Vad gäller detta så handlar nog mycket om din portfolio, det är som ett slags CV för webbdesigners och det är ofta det som olika företag går på när dem väljer designer.

så mitt tips är att det första ni bör göra är att lägga upp en portfolio som visar vilka hemsidor ni har designat sedan innan.

lycka till!
Jag undrade mer vad mina meriter/kunskaper kan ge mig för jobb, inte att jag vill jobba med ett specifikt jobb. Hoppas du förstår mig.
Goran_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-14, 14:06 #4
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Tror inte du har en chans med de kunskaper du listar ovan. Om du inte är en riktig hejjare i Photoshop.

- Joomla är bra men kan du bara installera färdiga extensions, plugins och templates så kan det funka i vissa fall men många vill ha mer "custom"-prylar.

- Artisteer är en template generator till Joomla/WP/Drupal/Blogger. Det kan ju vem som helst använda.

- Lite CSS? Lär dig mer!

Du bör nog kunna XHTML, CSS samt gärna någon form av PHP/ASP/Javascript rätt skapligt för att ha en chans.
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-14, 14:11 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Du kan mycket väl livnära dig om du bara kan Photoshop men det är inte helt lätt och du måste vara duktig.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-14, 14:25 #6
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
Att kunna använda Photoshop är normalt inte speciellt intressant. Det viktiga är då hur duktig du är som designer. Kan du producera snygga designer spelar det inte så stor roll om du kan PS ut och innan, och kan du det inte spelar det ingen roll om du bemästrar programmet totalt.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-14, 14:27 #7
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Jag skulle nog snarare vända på det hela och fråga vad du känner att du vill göra. Vad är du intresserad av?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-14, 14:45 #8
Goran_ Goran_ är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 23
Goran_ Goran_ är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 23
Citat:
Ursprungligen postat av blixtsystems Visa inlägg
Att kunna använda Photoshop är normalt inte speciellt intressant. Det viktiga är då hur duktig du är som designer. Kan du producera snygga designer spelar det inte så stor roll om du kan PS ut och innan, och kan du det inte spelar det ingen roll om du bemästrar programmet totalt.
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Du kan mycket väl livnära dig om du bara kan Photoshop men det är inte helt lätt och du måste vara duktig.

Jag har använt Photoshop i ca 7 år. Jag kan inte designa hemsidor genom Photoshop, utan mer "roliga" saker så att säga. Redigering av bilder m.m..

Citat:
Ursprungligen postat av Linuus Visa inlägg
Tror inte du har en chans med de kunskaper du listar ovan. Om du inte är en riktig hejjare i Photoshop.

- Joomla är bra men kan du bara installera färdiga extensions, plugins och templates så kan det funka i vissa fall men många vill ha mer "custom"-prylar.

- Artisteer är en template generator till Joomla/WP/Drupal/Blogger. Det kan ju vem som helst använda.

- Lite CSS? Lär dig mer!

Du bör nog kunna XHTML, CSS samt gärna någon form av PHP/ASP/Javascript rätt skapligt för att ha en chans.
Jag är inte intresserad av kodning, därför skulle jag ha väldigt svårt att lära mig php, css, asp etc..

Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Jag skulle nog snarare vända på det hela och fråga vad du känner att du vill göra. Vad är du intresserad av?
Exakt vad jag är intresserad av vet jag inte. Men jag skulle gärna vilja ha ett jobb där jag kan använda något/några av mina program/kunskaper som jag nämnt.
Goran_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-14, 15:11 #9
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Du verkar inte så exalterad/intresserad av detta överhuvudtaget

Tror inte du får ett jobb någonstans med meriten att du kan "göra roliga saker" i Photoshop i alla fall.
Det är som att säga: "Jag kan trixa lite med en fotboll. Kan jag spela i Allsvenskan?"

Vill du designa webbsidor i PS, öva! Använd inte Artisteer...


Annars måste du nog försöka komma på VAD du egentligen vill göra och satsa på det.
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-14, 15:25 #10
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Det går säkert att få jobb med att bara retuschera foton om du är tillräckligt bra. Du kanske kan slänga upp några arbetsprov eller liknande för att ge oss en idé om vad dessa roliga grejer innebär?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017