Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur mycket innehåll innan lansering?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-09-04, 18:40 #1
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
Sitter och är lite uttråkad på att fylla i länkar till min länkkatalog. Beslutet att registrera 50/dag för 4 dagar sedan slutade med som jag trodde, fantasibrist. Börjar dessutom mer och mer att tröttna när det tar ca 6 min per länk. Otålig som man är och vill lansera projektet efter ca 1,5 år av utvecklande, börjar man fundera på om målet 1000 länkar innan lansering är för högt. Ska ju hinna designa och koda klart allt också.

Min fråga är egentligen hur många länkar skulle ni anse vara tillräckligt för att själva använda tjänsten i egenskap av att leta efter webbsidor? En dum fråga kanske, mycket beror ju på vad man letar efter och om det finns tillräckligt med länkar inom det området. Men ändå?
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-04, 19:12 #2
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Citat:
Originally posted by ric@Sep 4 2004, 18:40
Sitter och är lite uttråkad på att fylla i länkar till min länkkatalog. Beslutet att registrera 50/dag för 4 dagar sedan slutade med som jag trodde, fantasibrist. Börjar dessutom mer och mer att tröttna när det tar ca 6 min per länk. Otålig som man är och vill lansera projektet efter ca 1,5 år av utvecklande, börjar man fundera på om målet 1000 länkar innan lansering är för högt. Ska ju hinna designa och koda klart allt också.

Min fråga är egentligen hur många länkar skulle ni anse vara tillräckligt för att själva använda tjänsten i egenskap av att leta efter webbsidor? En dum fråga kanske, mycket beror ju på vad man letar efter och om det finns tillräckligt med länkar inom det området. Men ändå?
För att endast gå live behövs kanske inte tusentals länkar, men om du går live samtidigt som du lägger pengar på reklam i syfte att driva folk till din site så måste du nog ha lite innehåll så att folk får en "bra upplevelse" och kommer tillbaka fler gånger.

Gör siten lite levande genom att visa en tydlig newsflash på framsidan där det står hur många siter du har lagt till nyligen så att folk, trots det låga antalet länkar, vet om att det är en levande site som växer och därmed värd fler besök i framtiden.

Till din fråga: tja om du har de vanligaste kategorierna så verkar övriga aktörer ha 10-20 länkar per rubrik (lite beroende på hur du kategoriserar länkarna iofs).
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-04, 22:34 #3
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
Tack för svaret!

Angånde upplevelsen att sidan är levande kommer att finnas.

Dock ligger jag bara i medel på ca 2.5 länkar/kategori (dock lite missvisande). Har i dagsläget 568 länkar i 226 kategorier. Antar att jag iaf behöver minst 200 länkar till innan jag blir nöjd med bredden.

Man lanserar sin sida som ny bara en gång, så det gäller väl att försöka driva traffik till den då. Så tror jag fortsätter med 1000 länkar som mål.
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-04, 23:04 #4
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Jag tror du kan smyglansera utan problem med endast 500 länkar i länkkatalogen, men se till att det är enkelt för användarna att lägga till fler länkar.

Ett tips är ju även att kontakta olika SEO-företag och erbjuda dessa att lägga in deras kunders länkar. Dom kan ju eventuellt registrera flera hudra länkar åt gången. Var dock noga med kvalitén i länkkatalogen.

Netinsert (se: www.netinsert.com/se.html #Edit Johan G, Länk regler#) utvecklade en smart sak som gjorde att kvalitén bibehölls. Dom lät alla sajter lägga inte en egen "netinsert-metatag". Kanske något att titta närmare på?
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-04, 23:20 #5
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Jag har inte riktigt förstått idéen med alla dessa startsidor och länkarkiv.. nån som orkar förklara? Startsidan kan jag väl delvis förstå eftersom det kan man väl _kanske_ har nytta utav.. men länkarkiv?
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-04, 23:23 #6
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
Citat:
Originally posted by MissDomain+--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (MissDomain)Ett tips är ju även att kontakta olika SEO-företag och erbjuda dessa att lägga in deras kunders länkar. Dom kan ju eventuellt registrera flera hudra länkar åt gången.[/b]


Bra tips, tack!

<!--QuoteBegin--MissDomain

Var dock noga med kvalitén i länkkatalogen.[/quote]
Regelsättningen jag har är tänkt att hålla kvalitén. Alla inkomna länkar granskas och kollas mot reglerna. Jag kommer dessutom kolla upp sidorna då och då och se om de följer reglerna. Dock är det inget man hinner med, utan får ta ut några på slump. För att se till att reglerna hålls kan besökarna snabbt och smidigt rapportera länkar som bryter mot reglerna. Dessutom så kan besökarna sätta betyg på länkarna, vilket leder till att jag kan kolla upp de länkar som har sämst betyg.
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-04, 23:29 #7
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
Citat:
Originally posted by grazzy@Sep 4 2004, 23:20
Jag har inte riktigt förstått idéen med alla dessa startsidor och länkarkiv.. nån som orkar förklara? Startsidan kan jag väl delvis förstå eftersom det kan man väl _kanske_ har nytta utav.. men länkarkiv?
Själv kollar jag gärna i länkarkiv i stället för att söka om jag letar efter något speciellt. Ta tex. om du ska gifta dig och letar efter sidor om bröllop. Då kan ett länkarkiv med en sådan kategori vara bra, i stället för att få upp en massa orelevant sökresultat på exempelvis google.
Ett annat exempel, du letar efter svenska datorbutiker, där kan ett länkindex vara bra.
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-04, 23:42 #8
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Okejdå. Men vad är då fel på Yahoo / Google directory?
Det känns lite som att det går tretton på dussinet nu
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-04, 23:59 #9
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
Citat:
Originally posted by grazzy@Sep 4 2004, 23:42
Okejdå. Men vad är då fel på Yahoo / Google directory?
Det känns lite som att det går tretton på dussinet nu
Yahoo's svenska del är lite svår att hitta. Google använder sig av dmoz, vilket i mina ögon inte håller så hög kvalité längre (brutna länkar och sånt som tidigare diskuterats). Dessutom är designen uråldrig och sökningen dålig. Inga speciella tjänster finns heller.

Visst det finns många länksidor (mer än annonssidor ), men jag skulle självklart kunna räkna upp en massa fördelar med min sida, annars hade jag inte arbetat så länge med den om jag inte trott på den.

Men visst det finns många, vilket innebär tuff konkurrens.
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-05, 12:01 #10
cornelii cornelii är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
cornelii cornelii är inte uppkopplad
Read Only
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 65
Den ser så fräsch ut att döma av screenshoten, kör på! Nu kan man tro att jag är inblandad i detta men det är jag inte. Jag tror jag har tipsat dej om jycken.se och batklippet.se samt spinnfiske.se.

Ett sett för att få igång inhämtningen av länkar är att sammarbeta med kompisar eller andra. Jag skulle mycket väl kunna tänka mej att lägga in 500-1000 st. Klart man vill vara delaktig på nått nätt när det gäller intäkterna om och när det börjar trilla in sådana men det kan man disskutera innan.
Pricerunner har redaktörer inom vissa områden, så skulle du oxå kunna ha. Jag känner exempelvis till många hund och djursajter samt hockey sajter. Då skulle ex jag kunna vara "redaktör" för sport/djur. Har du då 5 st redaktörer som lägger en ca 500 länkar var så blir det snabbt en del.

Corre
cornelii är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017