Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Besöksstatistik för spridda dokument

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-15, 17:39 #1
turboant turboant är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 5
turboant turboant är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 5
Jobbar som frilansare och producerar för tillfället en hel del banners och hjälper till på diverse projekt. Och det blir ju ofta en himla massa skickande fram och tillbaka av filer och korrektur.
Som det funkar just nu så lägger jag upp filerna (html) som jag vill visa på en ftp (utan stöd för något serverside språk eller annat häftigt) och mailar över en url.

Det jag är ute efter är någon slags räknare så jag kan se när (och ifrån vilket ip) någon sedan ser på html sidan. Typ via något javascript såsom google analytics, men utan fördröjningen, vill kunna se direkt.

Finns många anledningar var detta skulle var skönt. Det händer faktiskt ofta att folk ger kommentarer(!) utan att ens sett den senaste versionen osv. Sen är det ju najs att se vilka personer som varit inne och ifall "fel" personer skulle hitta dit.

Det jag har tänkt mig är något slags script som jag lägger på min egen server (med stöd för php/mysql) som på något sätt anropas från de statiska sidorna (iframe/javascript?). Sedan logga in på min egen server där den delar upp statistiken för de olika dokumenten som anropar scriptet och där de visas besök, tid, ip etc...

Hoppas någon förstår vad jag är ute efter... Någon som vet någon sådan lösning? Eller det kanske inte är allt för svårt att modifiera något befintligt counter? Eller det kanske bara att börja o skriva helt från början?
turboant är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-15, 17:43 #2
turboant turboant är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 5
turboant turboant är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 5
Oj, råka nog hamla i fel forum, någon moderator får gärna flytta. :unsure:
turboant är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017