Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


S: HP nc2400 - 12" laptop

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-02-01, 21:44 #1
ippif ippif är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 14
ippif ippif är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 14
Hej!

Har en HP nc2400 till salu.

Spec:
Centrino dual 1.2ghz
2GB RAM
60GB Hdd
12"
Fingeravtrycksläsare
BT
Wlan B/G
DVD-RW kan ev. vara dual layer också, har inte testat det någon gång.
6 cells batteri, har mätt upp lite över fem timmars drift med alla gadgets påslagna.
1.29kg
Äkta XP Pro licens, dock ligger det Ubuntu 8.10 på den just nu.

Bilder på datorn: http://pici.se/gal/ippif/

Säljes privat eller som företag, dock tillkommer moms till det senare.
Finns i Stockholm.

Skicka gärna frågor till j"a"stackars.se.

Pris: 7400kr

Ps. PMa helst inte då jag sällan läser dem.
ippif är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-13, 10:58 #2
ippif ippif är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 14
ippif ippif är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 14
Hej igen,

Eftersom jag inte har fått datorn såld sänker jag priset med 1000kr till 6400kr.

Jag kan även tänka mig att byta datorn med något, kom med förslag!

Mvh
ippif är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-13, 12:04 #3
ors ors är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 246
ors ors är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 246
Jag menar inte att förstöra annonsen eller så, men är det inte mycket billigare (nästan hälften så dyrt?) att köpa en ny och bättre dator idag?

Radera gärna min kommentar om den anses olämplig, men jag vill ju inte att någon luras att köpa något till sånt överpris.
ors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-13, 13:01 #4
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
jag kan säga såhär (som en rekommendation till säljaren) att jag sålde en NY (ny modell samt ny i bemärkelsen oanvänd) HP som på alla sätt var överlägsen din (även om din lutar mer åt hållet ultraportabel och kanske riktar sig till en annan kundkrets) och här från WN så var responsen noll, på Blocket så fick jag en del svar, och sålde den till nånstans runt det priset du var inne på först, men den var som sagt NY och dubbelt så snabb.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-13, 13:41 #5
ippif ippif är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 14
ippif ippif är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 14
Jag är medveten om vad det är jag säljer och vad som går att köpa i butiken idag.

Dock så är det relevant att se vad man får för pengarna, inte sant?

En dator som är en "uppgradering" av den jag har i form av prestanda/storlek/kvalitet får man ge i runda slängar 18k och uppåt för.

Det är alltså inte en "konsumentdator" utan ett professionellt arbetsverktyg, dvs. går det inte att rättvist jämföra med det som t.ex. dustin eller komplett slänger ut sig till extrapriser.

När du säger att du har sålt en ny dator för samma pris som jag har begärt för min, med reservation för att din dator kanske inte går att jämföra förutom att det också var en laptop, så tycker jag ändå att det är ganska orelevant? Och ja, den här datorn riktar sig väldigt mycket till folk som vill ha en ultraportabel med ordentligt tangentbord och ordentligt med batteritid (går att köpa 9-cells batterier för att få ca 10 timmar driftstid).

Nypriset för den här låg på runt 20-22k för två år sedan och datorn är som sagt i nyskick (all skyddsplast är inte borttagen) MED garanti kvar.

Tack hur som helst för synpunkterna!

Mvh
ippif är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-13, 14:37 #6
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Jag tycker det var en högst relevant jämförelse (annars hade jag aldrig gjort den) eftersom min dator var en HP 8510p, den namnserien (8510,6510, 2510 osv.) är efterföljaren till den serien som din dator tillhör (ncXXXX) och just 8510p är top of the line under 8510w (där w står för workstation) i deras Business segment, motsvarande ny modell av den du säljer heter följaktligen 2510p, och kostar mer eller mindre exakt lika mycket som en 8510p (man får halva prestandan på köpet i och med halva storleken) och därför är prisjämförelsen spot-on.

Don´t get me wrong, jag missunnar dig inte på något sätt att få det priset du vill ha, men i realiteten är det ju så att om ytterligare 1 månad så har den ju knappast stigit i värde, utan snarare tvärtom.

Den sorgliga sanningen om just dessa Businessmodeller är att när man säljer dom begagnade så värderas dess USP (fingeravtrycksläsare, absolut top i byggkvalité, SmartKortläsare osv.) väldigt dåligt, det är precis som med beg. bilar, och det man får betalt för är ofta prestanda, där det ju faktiskt är som någon sa, att idag får man motsvarande prestanda för typ 4000 kr.

just trying to help...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-02-13, 15:01 #7
ippif ippif är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 14
ippif ippif är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 14
Då ber jag om ursäkt.

Men visst är det så att datorer aldrig stiger i värde.
Man får ändå se det här som en väldigt bra dator till ändamålet, en ultralätt kompakt arbetsmaskin man kan ha med sig överallt.
Dock kan vi väl vara överens om att sälja en begagnad businessmodell är otacksamt.

Jag är efter det här uppbrottet mottaglig för alla sorts bud som kan kännas rimliga.
ippif är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017