Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Active24?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-11-07, 11:45 #1
gastronomen gastronomen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 84
gastronomen gastronomen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 84
Tittade i webbhotellsguiden men såg inget om Active24 där. Någon som har erfarenheter av dom?

Har Loopia idag (som Active24 ju köpt!), men dom klarar inte av att leverera MSSQL (utan bara MySQL) och kan heller inte säga NÄR dom kommer kunna erbjuda detta.

Active24 har något som kallas Webbhotell Developer som verkar intressant med ASP.NET och MSSQL till ett hyfsat månadspris. Någon som använder detta?

Hur funkar deras support/admin-GUI/...?

Funkar det bra att flytta sina domäner till dom?

Annat bra att veta? Eller kanske bättre alternativ???

/Gastronomen

Gastronomen Sverige
Din blogg för svensk gastronomi
http://www.gastronomen.se
gastronomen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-07, 13:01 #2
TeleJack TeleJack är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 36
TeleJack TeleJack är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 36
Jag har haft active24 på några enstaka mindre sajten jag utvecklat. Aldrig haft problem med dem men som sagt - enbart asp och access db i mitt fall.
TeleJack är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-07, 21:44 #3
Bjarne Bjarne är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 103
Bjarne Bjarne är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 103
Har lite med dem att göra då och då. Tycker de är lite onödigt dyra och deras kontrollpanel lämnar mycket att önska. Supportgränssnittet är rätt ok och de är mycket bra att ha att göra med per telefon, mycket hjälpsamma. Har aldrig haft några problem med domänflyttar, varken från eller till dem (om inte den andra parten krånglat förstås).
Bjarne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-08, 07:48 #4
jihoakim jihoakim är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 56
jihoakim jihoakim är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 56
Active 24 är enligt min mening ett företag som växt sig över huvudet och tappat kontakten med allt som goda kundrelationer heter. räkna med 30 min i kö om du prata med supporten (sist avbröt en operatör min väntan och frågade om dom skulle ringa upp mig när supporten fick chansen, dom ringde 2 dagar senare).
Kontrollpanelen är hemsk.
Om du har konto i linux kan man få åka på att sätta attribut själv på alla filer man laddar upp till ftp:n...

ehm. ja.. det är mina erfarenheter.
jihoakim är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-12, 14:09 #5
Staffconsulting Staffconsulting är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 358
Staffconsulting Staffconsulting är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 358
Jag är återförsäljare för Active 24, funkar fint.. jag sköter support till "mina" kunder..
Staffconsulting är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-16, 16:52 #6
ProjectZ ProjectZ är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 25
ProjectZ ProjectZ är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 25
Gick på Active24-julerbjudande om att köpa domännamn. Inga problem så länge du inte vill peka namnet på en sajt vilket man ofta vill göra. Men då måste du köpa pekning eller host av dom....inte så roligt då dom är typ fetdyra
Nåja, jag lärde mig min läxa och flyttade mitt domännamn till annan registrar.
ProjectZ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-06, 12:19 #7
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
För en kundräkning har jag nu skickat samma supportärende två gånger (31/1 samt 4/2) till Active24 utan svar. Satt nu idag i deras supporttelefon i 8 minuter och sen kopplade den vidare men ingen svarar så efter 3 minuter gav jag upp. Får rekommendera kunden att flytta till ett annat webbhotell.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-06, 12:54 #8
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 227
Kaffe Kaffe är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 227
Jag har haft med dem att göra under en praktik för "kunds" räkning.

Det är mycket av jargongen: "Jag lämnar över det till teknisk support" och så vidare. Och som ursäkter till en rad förseningar och rena blundrar; som att byta kontotyp men strunta i att peka om domännamn, så hävdade de att sådant som egentligen var supportärenden inte skulle gå till sälj och så vidare.

Vid tillfälle la de även på mitt i samtalet, ringde inte tillbaka och lyckades dessutom registrera ett Windowskonto utan .NET.

Allt som allt tog en uppgradering av konto, byte av plattform och ompekning av domännamn över fyra veckor. Detta var också på den tiden då de hade kontoutrymmen på 50mb för motsvarande samma pris som de har idag, då de delar ut 2 gigabyte.

Vi hade en säljansvarig som var under all kritik. Han hade avslutade samtalet med darrande röst och uttryckte sina innersta förhoppningar om att han slapp höra av oss igen.

Nej, Active24 rankar jag inte särskilt högt. Det hade varit en sak om de var ärliga och kunde erkänna sina misstag och inte hade fått mothugg av supportpersonalen för att vi skulle ha "påmint dem tidigare".
Kaffe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-06, 13:07 #9
Mickees avatar
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 336
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
Mickees avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 336
Jag hade heller inte rekommenderat active24 tyvärr, beställde 25+st domännamn genom dom för något/några år sedan och efter otaliga mail till supporten och dom lovade fixa blabla , men inga domäner syntes till minst. Efter några veckor tröttnade jag och beställde genom annan registar.
Mycket märkligt sätt att behandla sina kunder på. Men dom kan ju ha bättrat sig!
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-02-12, 20:13 #10
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 219
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 219
Om man nu ska fortsätta prata om erfarenheter från dom, så vill jag nämna att sedan nyår (då mamut tog över dom) så är deras service och support katastrofal i mina ögon. Har lyckats få en ny kontaktperson i norge nu, samt numret till norska supporten (kortare telefonkö och enklare att komma fram än svenska) men handläggningstiden hos dom är lång, segdragen och har flera kunder till mig som valt att byta webhotel. Bla. så släckte aktive24 ner en mailserver som drabbade flera av mina kunder, vilka fick vara utan mail i ca 40h, och utan våra servrar på vägen så hade all mail gått förlorad, innan den kom upp igen. Vad som skulle göras var att peka om mx, samt skapa nya mailboxar på nya mailservern (vilket de skulle tvinga mina kunder att göra, ålder 45+ utan större datorvana, samt ett problem som innebar att man inte kunde skapa nya mailboxar på den aktuella servern)
Polis_ttt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017