Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


100 Sidor

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-03-31, 14:42 #1
Ben Ben är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 146
Ben Ben är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 146
Såg för ett tag sedan att någon hade skrivit om "Stefan Ekberg" boken om "100 sidor om att få din hemsida högre placerad hos sökmotorerna" Den var jag inte intresserad av, eftersom jag tycker mig behärska sömotoroptimering ganska bra.
Men vad jag inte tycker mig kunna är att, starta, driva och marknadsföra en butik på nätet. Ok sakt och gjort, jag köpte just den boken "100 sidor om att starta, driva och marknadsföra en butik på nätet" i hopp att få något mer kött på benen. Min första besvikelse var att boken var ingen bok, det var en Pocket, Betalar jag ett pris på 409 kr (total) för en bok så förväntar jag mig en bok.

Innehållet i "boken" täcks 50 % av så kallad, dold reklam. Nivån i "boken" ligger någonstans på amatörnivå. Ok "boken" är inte värdelös, en och annan mening var ganska bra, men att betala 409kr för denna Pocket var ett klart överpris. Om jag ska använda boken som en referens så är jag en hejare på att starta, driva och marknadsföra en butik på nätet.

Det fins säkert fler här på WN som har köpt "boken" Vore kul att höra era åsikter. En sak är Stefan Ekberg bra på, nämligen det han själv skriver i sin/sina böcker, marknadsföring, men innehållet är kanske inte lika viktigt

Eller är jag bara gnällig eller kanske överkritisk ? Vore kul med andra åsikter
Ben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-31, 15:41 #2
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Han spammar bokhyllorna med böcker med bra keywords för att sälja, sen spelar innehållet ingen roll =(

Hehe :D
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-31, 15:47 #3
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 449
Det kanske ligger ett dolt budskap i det hela, att du ska göra precis som han. :)

Har själv funderat på att köpa den men nu tror jag nog att jag avstår, finns nog mer information gratis på internet isåfall. Och 409 kr är ganska saftigt för en sådan bok kan jag nog utan bekymmer påstå.

Mvh,
Viper
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-31, 15:58 #4
Ben Ben är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 146
Ben Ben är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 146
Citat:
finns nog mer information gratis på internet isåfall.

Gör en sammanställning av vad som har skrivits här på WN om ämnet så har du tjänat in 409kr och fått en betydligt bättre info
Ben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-31, 22:33 #5
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
När ska WN ge ut en bok
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-31, 22:59 #6
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Gör en sammanställning av vad som har skrivits här på WN om ämnet så har du tjänat in 409kr och fått en betydligt bättre info
Vi har en sökfunktion här på WN och det första jag tänker på när jag läser din tråd är att söka på "Ekberg"

Sökresultat

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-03-31, 23:30 #7
Ben Ben är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 146
Ben Ben är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 146
Citat:
Originally posted by Tobias Turesson@Mar 31 2005, 21:33
När ska WN ge ut en bok
HA! Vilkem ide!

Mats å grabbarna kan ju sätta sig ner och sammanställa olika teman, skriva ner det i pdf-form och sälja för en 50-lapp :-)

DO IT!!!!
Ben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-01, 22:15 #8
Arguspunktnu Arguspunktnu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 89
Arguspunktnu Arguspunktnu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 89
Jag har inte köpt boken, så jag ska inte säga så mycket. Men detta med att det är en pocket, spelar det någon som helst roll? Det är knappast så att man köper en sådan bok för att det är så fint omslag eller för att den är inbunden. Man vill åt innehållet. Att det då kostar 409 kronor är antingen dyrt eller ett jätteklipp beroende på vad man får ut av boken.
Arguspunktnu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-01, 22:36 #9
Ben Ben är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 146
Ben Ben är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 146
Hmm. Går jag till bokhandlaren och ber om en bok av t.ex författaren Tom Clancy och expediten ger mig an Pocket av den nämde, trots att hon lovar att hämta en bok. Tja, du förstår själv.

Men du har en poäng där med innehållet, Priset bör sättas efter innehållet. Men nu var det mest en massa smygreklam, med ett pissigt omslag. :-)
Ben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-30, 13:50 #10
redaktionen redaktionen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 7
redaktionen redaktionen är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 7
Hej

Den stora boven bakom 100-sidorsböckerna här

Jag måste få kommentera det här med 100-sidorsserien. Alla böcker som ges ut i serien 100 sidor är på 100 sidor, ibland mer. Den nya boken som kommer....nej förresten...vi ¨håller oss till ämnet här.

Boken om att starta en butik på nätet är för den som inte vet något om nätet och därför är den grundläggande. Idén är att så snabbt som möjligt berätta om vad man faktiskt kan åstadkomma.

Vi har alltid 30 dagars returrätt på våra böcker - just för att man ska kunna se vad man får. Det går alltså att skicka tillbaka om man inte är nöjd. Det vore konstigt att göra på ett annat sätt.

Innehållet i våra böcker är extremt viktigt. Det måste kunna gå att använda dem. Vi gör ju böckerna för att de ska vara konsulter mellan pärmar, inte för att stoppa in dold marknadsföring i dem (vad det nu är).

Ben, jag vet inte när du köpte boken - men är du inte nöjd får du såklart pengarna tillbaka. Hör bara av dig :-) Våra kunder ska vara nöjda innan vi är nöjda.
redaktionen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017