Visa ett inlägg
Oläst 2012-04-10, 09:32 #20
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 667
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Jag är rätt så påläst då jag arbetat som systemutvecklare sedan 1988 dvs ca 24 år och programmerar fortfarande dagligen. Dock använder jag inte vare sig PHP/Phyton/JQuery.

Visual Studio/.NET-plattformen löser Klientkoden åt mig, jag behöver inte tänka på detaljer i webbsidan och anpassa efetr olika webbläsare, det sköter .NET åt mig. One Page Layout låter som det är för små-skutte-system. Ajax finns i .NET-plattformen men den är så smutt att jag inte behöver fundera så där jättemycket på det över huvud taget.

Den modernare arkitekturen i form av MSMVC gör att man skriver server-kod utan tanke på de gamla referenserna på klientsidan. Referenserna hanteras på serversidan och speglas till klienten på ett enklare sätt än med den gamla mer tungrodda klientreferenstekniken (där full state lagrades i varje webbsida, denna tråd är inte till för att gå in på detaljer om det).

Jag tänker inte försöka övertyga dig MRDJ om vad som är state-of-the-art jag beskrev för TS vad som är state-of-the-art i MIcrosoft-miljön för det var vad jag uppfattade TS var mest intresserad av efter TS refererade till tidigare erfarenheter från MS-miljön. Om du gillar PHP, so-fine-with-me.
One page layout är inget "små-skutte-system", jag har utvecklat några av dem största webbsiterna i Sverige med denna teknik, så där har du fel igen.

Du ser det hela från din synvinkel som systemutvecklare. vi andra webbutvecklare har en helt annan syn på webbutveckling.

TS frågade inte om systemutveckling i .NETmiljö utan om nya webbtekniker

Sen vet jag inte vad du fått ifrån att jag kör PHP på serversidan, visst kör jag PHP men mestadels kör jag .NET men det är inte relevant.

Senast redigerad av MRDJ den 2012-04-10 klockan 09:35
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat