Citat:
Originally posted by spider@Feb 28 2006, 14:14
Precis som Samuel säger är Projektplatsen.se något helt annat än vad jag med mespider siten är ute efter, projektplatsen är ett verktyg för att arbeta i projekt. Av det som jag sett är det ett väldigt intressant och användbart verktyg, speciellt eftersom det är webbaserat och man därför kan komma åt informationen överallt. Sen kan det vara något känsligt att lägga upp alla sina dokument på ett annat företags server och inte sin egen, dock har förmodligen dom större säkerhet än vad man själv har.
Vad jag vill skapa är mer ett forum där man kan diskutera de olika modellerna/metoderna och ladda hem lite information om dessa så man lättare kan navigera i projekt djungeln, ta fram vilken modell eller metod som passar bäst för det man arbetar med. Att sammarbeta med de stora modelltillverkarna är en jätte intressant ideé och jag ska absolut kolla vilka möjligheter som finns. Det jag egentligen var ute efter med mitt inlägg var att kolla av konkurransen, har haft väldiga problem att hitta liknande siter.
|
Ja säkerheten är det inget fel på, allt krypteras, trafik och även dokumentlagring. Inte ens administratörerna som sköter om diskarna har möjlighet att läsa filer på diskarna.

Mer än man kan säga om sin egna hårddisk i de flesta fall... och backupperna på den egna "säkra" hårddisken ska vi väl inte ens börja tala om.
// S