Citat:
Ursprungligen postat av TjörnDesign
Det som officiellt läcker ut från Google är inget att ta i beaktande :huh:
|
Håller inte med. Visst ligger det i Googles intresse att försöka styra sin klientels beteende, men det är trots allt sällan personer från Google tar upp ämnet SEO. Och det som inte går att läsa i raderna går att läsa mellan dem.
Citat:
Originally posted by -TjörnDesign@Sep 12 2005, 07:17
Det som betyder något är HUR man länkar, vartifrån, tema och vilken "trust" faktor dom har.
|
Ja självklart och det är här diskussionen tar sin början när det handlar om länkpopulariet. Ett avgörande fundament i dagens SEO.
Citat:
Originally posted by -grazzy@Sep 12 2005, 13:21
En annan sak slog mig just, om ni "köpta" länkar är dåligt, borde inte google straffa tex yahoos webbkatalog först av alla då? Det är ju höjden av köpta länkar .. eniro, gula sidorna?
En köpt länk är ju inte per definition dålig..
|
Bra sagt.
Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
rent allmänt tycker jag inte att Matt känns så väldigt förtroendeingivande. Det faktum att han jämför sig med Jeremy på yahoo och verkar ha som mål att tävla med honom i "bloggosfären" gör att det hela känns lite sensationellt.
|
Google har säkerligen mycket genomarbetade riktlinjer för vad personer förknippade med koncernen får säga och inte säga om vad de vet och inte vet om Google angående SEO och andra ämnen. Jag har därför svårt att tro att det här i första hand handlar om personlig vinning utan skulle snarare gissa att initiativet direkt eller indirekt kommer från högre nivå i så fall.