Visa ett inlägg
Oläst 2003-11-12, 00:35 #4
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by JohanW@Nov 11 2003, 20:40
IDG.se rapporterar att nästa version av internet explorer kommer blockera pop ups (http://www.idg.se/ArticlePages/20031...520_CS.dbp.asp). Själv står säkert 50% av mina inkomster ifrån just pop ups, så frågan är vad som händer nu. Antagligen kommer detta leda till att pop ups ersätts av olika typer av dHTML lager som inte kan blockeras så lätt? Vad tror ni? Annonspengarna kan väl i alla fall inte bara försvinna i allafall :unsure:
enda skillnaden är att användandet av popup-blockerare kommer breda ut sig. är ju redan idag många (mer "insatta"?) surfare som använder sig av t.ex. Avantbrowser som redan har möjlighet att blockera popups (använder även flikar och sparar dessa flikar tills nästa gång man startar programmet).

så som jag sett det är enda anledningen att man kan tjäna på popups det stora antalet besökare som det visas för och man alltså får betalt per visning ist för per klick. eller är det så att du verkligen har folk som klickar sig vidare från popupsen?

bästa tipset till dig är nog att försöka inrikta din reklam på traditionella banners istället eftersom enligt mig så kommer folk förr eller senare helt kommer frångå popups. det är den enda rätta vägen(?)

vanligtvis så kan ju popups användas, men inte popups som kommer fram av sig självt. dvs vanligtvis så fungerar det ju då man explicit klickar på en länk och ett popup-fönster ska visas.