Visa ett inlägg
Oläst 2005-01-20, 00:05 #19
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Citat:
Originally posted by jonny@Jan 20 2005, 00:06
Men det kan vara bra med förskottsbetalning om uppdragsgivaren skulle gå i konkurs exempelvis. Avtal kan leda till utdragna rättsprocesser om man inte är överens... Ibland kostar det förmodligen mer att driva ärendet än vad det är värt i slutändan.
haha, om ditt största problem är att du konstant våndas över att dina kunder ska konka och/eller engagera sig i långa avtalsprocesser så måste du vara extremt paranoid och/eller behöva se dig om efter en ny uppsättning kunder...

Och uttalandet att avtal är hemska för det kan leda till utdragna processer... jesus... avtal är till för att FÖRHINDRA utdragna rättsprocesser... Om du inte litar på dig själv så be en jurist skriva ett avtal åt dig (eller köp ett standardavtal). Hehe, jag kan inte riktigt sluta skratta... Även om du inte skriver uttryckligen att avtal är skrämmande för det kan leda till rättsprocesser så är det den tolkningen jag måste göra utifrån din text... Det är ju som att säga att "jag ska inte gå över gatan när det är grön gubbe för det kan komma en bil och köra över mig"...

håhå... nu kan jag nog sova gott.
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat