Citat:
Originally posted by AnOnYmUs@Jan 8 2009, 18:12
Jag ringer Acer support som skickar en pdf-fil på deras pixelgaranti. Dom menar att man ska dela skärmen i 9 lika stora delar, och den kakbiten som är i centrum, där ska pixeln ligga för att garantin ska gälla.
Det är helt sjukt. Ja menar, oavsett vart pixeln än ligger så borde man ju en hel dator utan defekter från början. Och netonnet hänvisar bara till Acer.
|
Vill du ha en bättre pixelgaranti får du hitta en tillverkare som har bättre garanti (och priser därefter). Med så många punkter är det svårt att garantera att alla punkter fungerar fullt ut.
Jag förstår att du är aningen besviken, men pixelgarantier under 100% är vanliga och knappast unikt för Acer. Inte ens Apple garanterar att alla pixlar funkar fullt ut. En normal skärm har 3-5 miljoner pixlar (en pixel för var och en av de tre färgerna multiplicerat med skärmens bredd och höjd).
I avtalet som du och NetOnNet kommit överens om förklaras ju pixelgarantin och de länkar till en lista med tillverkarnas garantier så du kan knappast hävda att du inte kände till det här.