|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
|
Jo, jag såg det. Det är en lösning som enligt mitt tycka är ganska ok. Men det är inte nödvändigt att flytta kunden till en ny sida för att visa att denna har lagt till en produkt i varukorgen. Själv har jag löst det med en liten popup. Ännu bättre är det om man helt enkelt bara visar meddelandet direkt på produktsidan efter det att kunden har lagt till produkten i varukorgen.
Eftersom du har visat delar av dina försäljningssiffror här på WN, så vet jag att en stor del av dina kunder bara handlar en produkt innan de checkar ut. Det ger mig vatten på kvarnen när jag hävdar att man inte vill göra det för enkelt för kunden att ta sig till varukorgen och kassan. Som återförsäljare så vill man gärna att kunden handlar mer än vad han/hon från början hade tänkt sig.
Nu är min egen shop dock inget skolexempel på hur en optimal e-butik bör fungera. Så de lösningarna som finns där är inga som jag direkt förespråkar i dagsläget. Vi har dock en ny shop under utveckling som vi arbetat på i över 1½ år.
Den lilla minikorgen som du visar till höger är naturligtvis användarvänlig. Att synliggöra för kunden exakt vad denna har i sin varukorg är så klart mycket bättre än att endast visa en totalsumma.
|