Visa ett inlägg
Oläst 2007-12-15, 02:37 #16
Dejvs avatar
Dejv Dejv är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Dejv Dejv är inte uppkopplad
Medlem
Dejvs avatar

Reg.datum: Oct 2004
Jag är insatt i branschen och kan skriva att det ska till mycket för att nå de nivåer du budgeterat.

Exempelvis den summa du räknar att dra in på reklam på 5 000 spelare är helt orealistisk, inte ens i närheten. Webbaserade spel är usla CTR-maskiner, likaså forum. Att räkna på att snitta 50 kr/betalande är inte heller helt självklart. Särskillt inte efter skatter och avdrag från operatörer.
Börja med att försöka samla data innan du gör din budget. Men reklamintäkter kan du intialt helt räkna bort.

Det är ett STORT jobb att bygga webbspel som håller för massor och är underhållande, tro mig. Och ska du verkligen konkurrera i branschen bör du ha tillgång till duktiga grafiker, flash-programmerare, PHP-programmerare och folk som kan databaser och servrar. Om du vill slåss med de stora elefanterna alltså. Branschen har i samband med web 2.0 utvecklats mycket. Det är inte samma bransch som det var för 5 år sedan. Sanna mina ord...

Fördelen är väl den att när väl allt är klart, säg efter ett år, så har du byggt ett värde i all kod och grafik. Förhoppningsvis har du dessutom en databas som är värd en del. Mina 2c.
Dejv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat