Visa ett inlägg
Oläst 2017-03-22, 15:21 #10
chatroulette chatroulette är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
chatroulette chatroulette är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden Visa inlägg
Simon,

Skillnaden mellan .se och .xyz är att .se-domänen registrerades 2009-12-03.
(.no-domänen registrerades 2011-05-20. Norge tillhör heller inte EU.)

Andrey Ternovskiy´s varumärkesregistrering inom EU (klasserna 35, 38 och 42) registrerades sedan 2012-12-04.

(Så rent generellt sett, så kan .se/.no-registreringarna inte skett i ond tro), medan .xyz-domänen registrerats (2014-07-11) efter varumärkesregistreringen, vilket CSC sannolikt uppmärksammat.

Domännamnsregistreringen gör i sig inte intrång på Andrey´s registrerade rättigheter, eftersom han skyddat 3 av 45 klasser, men då verksamhetsanvändningen av .xyz-domänen, "av allt att döma" är likartad som den skyddade verksamheten, så skulle jag gissa att det är anledningen till att innehavaren genom TM-ombudet CSC kontaktat dig.

--
Men ovan är inte mer än mina privata spontana reflektioner och ska inte uppfattas på annat sätt än så. Om jag var i din situation, så skulle jag "Välja mina fighter!"
sent på bollen här, men vi behöver alltså inte vara oroliga för att bli av med domänen chatroulette.se? Nej, vi har inte fått något mail vad jag vet.... Och hade givetvis inte en aning om Andreys site när jag registrerade domänen. Tyckte namnet var passande till min ide. (en hemsida där man skulle livechatta random)

Senast redigerad av chatroulette den 2017-03-22 klockan 15:26
chatroulette är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat