Citat:
Ursprungligen postat av Alpha
Tja!
Ja, men precis det jag menar. Känns som det kommer ta ett antal år.
Ännu mer negativt tänk är att en hel del inte ens hört talas om .info .biz (-2001).
Hmm.
mvh
|
Visst kan det bli så, men vad jag gillar med de nya gTLD:erna, eller snarare med vissa av dem, är att nyckelord + TLD blir något riktigt vettigt. Så här ser jag på de olika alternativen:
- Stockholm.se vet "alla" att det är den officiella sidan för huvudstaden. Inget att orda om.
- Stockholm.mobi betyder ju väldigt lite nuförtiden. Förvisso en Stockholmssajt anpassad för mobiler, men det känns ju verkligen 2005, inte 2015.
- Stockholm.com betyder väl också ganska lite, men .COM är domänernas ohotade kung så då är den (i detta fallet näst) bäst ändå, tillsammans med .NU, eftersom Stockholm är svenskt.
- Stockholm.biz känns bara som en oerhört blek kopia av .COM. Det blir dock genast lite bättre om sajten innehåll fokuserar kring finans och affärer.
- Stockholm.info är också toppen för detta ändamålet. För en informationssajt (turistguide) om staden.
- Stockholm.catering , Stockholm.fitness , Stockholm.tennis (min tror jag), Stockholm.dating och Stockholm.property har alla sina nischade användningsområden. Självfallet i konkurrens med motsvarande .SE och .NU, men nödvändigtvis inte sämre. I varje fall inte med lite framförhållning och objektivitet i sinnet.
Personligen tycker jag att det är dött lopp mellan Stockholmcatering.se och Stockholm.catering. Kanske kommer folk hålla med mig om några år?! Har du förresten provat sälja den till dom?