|
Bara ett inlägg till!
|
|
Reg.datum: Sep 2007
|
|
Bara ett inlägg till!
Reg.datum: Sep 2007
|
En jämförelse (om den är bra vet jag inte) är vapen, alkohol, droger, etc som staten förverkar, då förstör man det så att det inte skall kunna användas i brott igen. Jag kan iofs tycka att det är rimligt att staten har möjlighet att beslagta domäner som används för brott - det är bara så otroligt meningslös eftersom det uppenbarligen är så att man bara kommer att byta domännamn. Snacka om att slösa bort pengar.
I detta fall finns bara ett sätt att stoppa det (eventuella) brott som begås och det är att lagföra de personer som driver / äger / utvecklar tjänsten. Det är ju dock enligt min mening helt orimligt att lagföra en tjänst (som tpb) bara för att det är jobbigt / ohanterbart att lagföra de som faktiskt begår brottet (de som fildelar i detta fall).
Men kolla på Spotify (och liknande tjänster) - där lyckades de ju i princip helt få bort fildelningen av mp3or. När skall film & tv-branschen fatta att de måste erbjuda konsumenterna vettiga tjänster till vettiga priser? Netflix är ett steg på vägen men det behövs:
1) Ett reklamfinansierat alternativ
2) ALLT på ett ställe
Senast redigerad av coredev den 2015-05-20 klockan 15:55
|