Visa ett inlägg
Oläst 2015-05-13, 06:38 #2
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Pratar man hjälplig thai tycker jag sällan man har dessa problem, även om jag faktiskt kan känna igen mig i vissa. Ett av de större problemen tycker jag att många sonika vägrar köra en till vissa destinationer pga att de måste göra U-svängar etc.

Märkbara av taxibilparken har bytts ut de senaste åren, det måste väl du uppmärksammat.

Använder du själv Uber i huvudstaden?
Du har nog rätt i att många bilar bytts ut. Dock fattar jag inte varför de medvetet plockar bort bilbältet i baksätet? Eller är det ett tillval kanske? En thailändare påstod att man inte behöver bilbälte i baksätet...

Nej jag bor nära MRT/BTS och kan man tänka sig att gå 10-20 min från MRT/BTS/BRT/AirportRail når man de flesta ställen i Bkk utan taxi. Att det är socialt accepterat av både locals och expats att vara svettig i den fuktiga hettan underlättar givetvis.

Nej, aldrig provat Uber i just Bangkok då det sällan finns någon tillgänglig nära min condo trots att jag bor centralt. Brukar be vakterna vinka in en fistaxi som vill köra dit jag vill medan jag väntar i lobbyn. Har dock provat Grabtaxi några gånger, som har fördelen att man kan ange hur mycket man är beredd att dricksa för en given körning på förhand. Vanliga taxis, men bara nya fräscha och ofta lite mer serviceminded när de vet att man betalar extra.
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat