Visa ett inlägg
Oläst 2014-10-28, 23:46 #10
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av nim Visa inlägg
Slaveri? Nej det kallas värnplikt och något du får betalt för. Du får tre mål mat om dagen. Alltså inte svält.

Dom jag vet har gjort lumpen ångrar det inte idag, utan snarare så skulle dom vilja göra om det med en annan inställning.

Samtidigt får du kunskap för livet och en utbildning. Tre från min klass i gymnasiet gjorde lumpen. Idag är en stridspilot i Kallinge ( Karlskrona ), en är mekaniker på SAAB i Linköping och en officerare i Stockholm. Jobb dom fick fastän dom inte ville göra mönstringen i gymnasiet. Idag stormtrivs dom på sina jobb vilket ett antal andra inte gör kan jag säga.
Så du menar det är okej hämta en svart person från Afrika och att det inte räknas som slaveri så länge man ger den mat?

Om folk frivilligt vill göra värnplikt är en sak men ha lagstiftning med tvång är helt annan sak.

Visst viss utbildning i överlevnad och skydd är väl kanske inte fel, men principen är utbildning i att döds folk i grunden.

Men är typiskt killar som kan tycka om leka med vapen och kriga. Sedan hur många tror du faktiskt hade frivilligt ställt upp att försvara landet om det hade blivit verklighet? Helt annan sak leka låtsaskrig i sandlådan.

Möjligtvis delar av SD som hade kanske tyckt det varit värt skydda Sverige som land på den nivån.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat