Hej,
Utan tvekan är SD sprungen ur en "brun" rörelse, då de i slutet av åttiotalet samlade och organiserade ett gäng högerextremister (främst från BSS, Sverigepartiet och Framstegspartiet) och sedan fick/använde skinnskallar som fotfolk. Att många av dessa var "rasister" är det nog ingen tvekan om. Frågan är väl om det är samma parti i dag?! Men även S, Moderaterna och vänstern har sina lik i garderoben.
Sossarna bland annat "sitt" rasbiologiska institut och hade en justitieminister som regelbundet besökte en bordell med unga prostituerade och försökte få igenom ett förslag om att sänka sexualdebutsåldern i Sverige till 13-14 år.
Moderaternas, dvs dåvarande Högerpartiets ungdomsförbund (Sveriges Nationella Ungdomsförbund) om inspirerades av Hitler-Jugend och moderpartiet som indirekt stödde apartheidregimen i Sydafrika och andra högerdiktaturer.
Och Vänsterpartiets (dåvarande VPK:s) vurmande för diktaturerna i öst. Uppdrag Granskning om det sistnämnda:
http://www.youtube.com/watch?v=_hQ47gbFckQ
Jag tror man vinner på att hålla debatten saklig och benämna saker för vad dom är. Att det skulle vara många "nazister" på WN finner jag osannolikt.

Snarare gissar jag att det är en del missnöjesröstande.